آبشارهای کرمان (شش - آبشارهای سیمک)

آبشارهای کرمان (شش - آبشارهای سیمک)

سیمک نام تنگه ای بسیار زیبا و کم نظیر در شمال روستای کوهپایه کرمان است.

تاریخ ثبت: (1397/12/27 )  تاریخ بروزآوری: (1397/12/27 )

این مطلب (4,551)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

آبشارهای سیمک (Simak)

آبشارهای سیمک (Simak)

این آبشارها در موقعیت جغرافیایی E57 11 N30 30  در منطقه‌ای کوهپایه‌ای و در ۳۵ کیلومتری شمال کرمان واقع بوده و متشکل از ۱۳ آبشار در کنار هم هستند.

 

سیمک نام تنگه ای بسیار زیبا و کم نظیر در شمال روستای کوهپایه کرمان است. عرض این تنگه بسیار کم و بین سه تا پنج متر است و دیواره های بسیار بلند دو طرف آن را احاطه کرده است. در لابلای صخره‌های این تنگه آشیان پرندگان جلوه خاصی دارد. آبشارهای تنگه سیمک با توجه به شرایط خاص منطقه محلی مناسب جهت عملیات های آبشارنوردی و سنگنوردی است.

 

 تنگه سیمک

با توجه به ارتفاع بالا و آب و هوایی ییلاقی تنگه سیمک از دیر باز جایگاه ویژه‌ای در میان کرمانی‌ها و علاقه مندان به طبیعت داشته است. با توجه به بیابانی بودن مسیر کرمان به کوهپایه، وجود دره و آبشارهایی با این عظمت کمی دور از ذهن می‌آید ولی دیدن این همه زیبایی، چشم‌ها را خیره خواهد کرد.


از دیگر آبشارهای گزارش شده این منطقه می توان به آبشار بيدستون کوهپایه و آبشارهای دره شنگستان اشاره کرد که نیاز به تحقیق و تفحص بیشتری دارند.

 

آبشار سیمک در کرمان

تصویر دردناک در داخل تنگه سیمک!

در داخل تنگه سیمک زمانی که آخرین آبشار نیز بر روی زمین فرود میآید متاسفانه با انبوهی از زباله مواجه خواهید شد. این گونه جاذبههای دیدنی که با انبوهی از زباله پوشیده شدهاند نیز در کشور ما کم نیست که باعث غم و اندوه انسان میشود چرا که در دل کویری استان کرمان چنین جاذبهی منحصر به فردی وجود دارد اما به دلیل بی توجهی هم وطنان و مسئولان ذیربط به محیط کثیف و مملو از زباله تبدیل شده است. از همین رو از تمامی عزیزانی که این میخواهند به این منطقه بروند تقاضا میشود که مواد اضافی خود را داخل یک کیسه زباله ریخته و همراه خود بیاورند تا با کمک یکدیگر بتوانید از جاذبههای دیدنی خودمان حفظ و نگهداری بنماییم.

 

علت نام گذاری آبشار سیمک در کرمان

نام سیمک برای این آبشارها در استان کرمان از تنگه‌ سیمک به همین نام می‌آید که در شمال روستای کوهپایه‌ای کرمان نیز قرار دارد. عرض این تنگه بسیار کم و بین سه تا پنج متر است و دیواره های بسیار بلند دو طرف آن را احاطه کرده است، در لابلای صخره‌های این تنگه آشیان پرندگان جلوه خاصی دارد.

 

نقشه موقعیت جغرافیایی و دسترسی آبشارهای و تنگه سیمک

 

برچسب: سیمک; کرمان; آبشار
اثر یا گردآوری: مهندس مجید اسکندری;منبع: آبشارهای ایران   -  لینک منابع:   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/02/05 03:03
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: