خروج غیرمجاز چند میلیارد تومانی اثرهای باستانی از بابل

خروج غیرمجاز چند میلیارد تومانی اثرهای باستانی از بابل

سرپرست تیم کاوش باستان‌شناسی تپه تاریخی بزرودپی بابل گفت: حفاری های غیرمجاز در منطقه شهنه پشت( هفت تپه) داغی به ارزش تاریخ این سرزمین بر دل ما نهاده و بررسی ها حاکی از آن است که چندین میلیارد تومان منابع تاریخی از این منطقه خارج شده است.

تاریخ ثبت: (1397/12/11 )  تاریخ بروزآوری: (1397/12/11 )

این مطلب (1,795)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

به گزارش انجمن خرد آورده شده از ایسنا، حسن فاضلی‌نشلی در همایش "بابل در پس کرانه های تاریخ" که در بنیاد علمی‌حریری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه تاریخ بابل حداقل به 5000 سال پیش بر می‌گردد، اظهار کرد: این تاریخ به دوران مدنیت و مفرغ شهرت دارد.

 

وی با اشاره به اینکه با شروع کاوش در تپه‌های باستانی بابل با مسائل دردناکی مواجه شدیم، تصریح کرد: قبرستانی در اینجا وجود دارد که از لحاظ تاریخی بسیار غنی بوده و طی کاوش هایمان به دستاوردهای حیرت‌انگیزی در این منطقه رسیده ایم.

فاضلی گفت: کشف اشیای مفرغی، شمشیرهای مربوط به هزاره قبل میلاد و آثار تاریخی که نشان از تمدن دیرینه در این منطقه می دهند حاصل کاوش های ما در این محوطه بوده است.

سرپرست تیم کاوش باستان‌شناسی تپه‌تاریخی بزرودپی بابل با بیان اینکه این شهرستان با وجود تاریخ کهنی که دارد فاقد نقشه باستان‌شناسی است، افزود: نقشه‌باستان‌شناسی در شناسایی و نگهداری آثار تاریخی حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: امروز در ایران ۱۳۰ پایگاه باستان‌شناسی داریم و به دنبال این هستیم که در بابل نیز در محوطه بزرودپی بندپی‌غربی بابل، پایگاه باستان‌شناسی ایجاد کنیم.

برچسب: اثر باستانی; بابُل; محوطه باستانی
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: https://www.isna.ir/news/97121105410   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/02/01 02:49
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: