تاثیر مثبت کاهش نرخ ارز بر تورم

تاثیر مثبت کاهش نرخ ارز بر تورم

عضو کمیته ارزی اتاق بازرگانی: ضرورت مطالعه بیشتر بانک مرکزی درخصوص راه‌اندازی بازار متشکل ارزی

تاریخ ثبت: (1397/09/06 )  تاریخ بروزآوری: (1397/09/06 )

این مطلب (2,863)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

عضو کمیته ارزی اتاق بازرگانی در واکنش به زمزمه‌های موجود مبنی بر راه‌اندازی بازار متشکل ارزی گفت: لازم است که بانک مرکزی بیشتر روی این موضوع مطالعه و از نظرات بخش خصوصی استفاده کند.

 

به گزارش انجمن خرد آورده شده از اقتصادآنلاینسیدحسین سلیمی  با بیان این که سیاست بازار متشکل ارزی اقدامی مناسب اما پر کاری است، اظهار کرد: آیین‌نامه ساختار خرید و فروش ارز در بورس از سه سال پیش مطرح شدو آن زمان با توجه به نبود تلاطمات ارزی بهترین موقع برای اجرا این سیاست بود اما در حال حاضر نیز عملیاتی کردن چنین موضوعی نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: این که ساختار خرید و فروش ارز هم برای حال و هم برای آینده وجود دارد یکی از مزایای این سیاست محسوب می‌شود اما بحث هدایت کردن مقدار ارز و مشخص شدن الگوی خرید و فروش ارز در بورس زمان‌بر و مشکل است.

وی همچنین به اتخاذ تصمیمات آنی و اثرات منفی آن بر اقتصاد اشاره کرد و افزود: تصمیمات فوری مثل راه‌اندازی سامانه نیما نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت و پیشنهاد ما این است که بانک مرکزی در مورد این موضوع بیشتر مطالعه کند و نظر بخش خصوصی را نیز جویا شود.

سلیمی ادامه داد: نباید تصور کرد که با این اقدام، ارز آزاد حذف خواهد شد چرا که تامین نیاز عمومی مردم به عهده این بازار است و در صورت حذف بازار آزاد مجددا شاهد افزایش قاچاق در این زمینه خواهیم بود.

 

کاهش نرخ ارز؛ سد روند تصاعدی تورم

عضو کمیته ارزی اتاق بازرگانی همچنین به کاهش نرخ ارز طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: کاهش قیمت دلار و فاصله نرخ ارز آزاد و نیمایی یکی از اتفاقات خوب این روز‌ها است چرا که کاهش قیمت ارز مستقیما بر نرخ تورم تاثیر خواهد گذاشت و با توجه به پیش‌بینی افزایش 50درصدی تورم، ریزش نرخ و ثبات آن جلوی ادامه روند تصاعدی تورم را می‌گیرد.

برچسب: ارز; تورم; گرانی
اثر یا گردآوری: ;منبع: اقتصاد آنلاین   -  لینک منابع: https://www.eghtesadonline.com/n/1aRk   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/01/30 04:10
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: