کشف ابزارهای چندصدهزارساله

کشف ابزارهای چندصدهزارساله

محققان برخی از آثار تاریخی کشف‌شده در محوطه تاریخی واقع در ایتالیا را به عنوان ابزارهای چندصدهزارساله شناسایی کردند.

تاریخ ثبت: (1400/06/12 )  تاریخ بروزآوری: (1400/06/12 )

این مطلب (607)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

کشف ابزارهای چندصدهزارساله در محوطه تاریخی واقع در ایتالیا

به گزارش انجمن خرد آورده شده از انشنت اوریجینز، باستان‌شناسانی که مجموعه آثار کشف‌شده در محوطه‌ باستان‌شناسی واقع در ایتالیا را مورد بررسی قرار دادند دریافتند «انسان‌های خردمند باستانی» حدود ۴۰۰هزار سال پیش با استفاده از استخوان فیل ابزارهای تیزی را ساخته و برای جداکردن گوشت و تکه تکه کردن استخوان‌ها استفاده می‌کردند. این یعنی ساخت چنین ابزارهایی صدها هزار سال پیش‌تر از آن‌که تصور می‌شد صورت می‌گرفته است.

سازندگان این ابزارها در اواسط دوره «پلیستوسن»، یعنی دست کم ۱۰۰هزار سال پیش از آن‌که انسان مدرن به آفریقا برسد، می‌زیستند.

این اکتشاف قابل‌توجه توسط تیم تحقیقاتی متشکل از اعضایی از ایتالیا، فرانسه، آفریقای جنوبی و آمریکا صورت گرفته است. این گروه مجموعه‌ای از استخوان‌های فیل‌هایی را که در طول سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۱ در محوطه باستان‌شناسی در نزدیکی «رم» کشف شده بود مورد بررسی قرار داد تا در نهایت جزئیات مهمی را درباره سازندگان آن‌ها کسب کرد.

باستان‌شناسان تاکنون بقایای فسیل‌شده سازندگان این آثار را در محل کشف آن‌ها پیدا نکرده‌اند بنابراین تشخیص هویت اصلی سازندگان این ابزارها دشوار است. با این وجود «پائولا ویلا»، سرپرست گروه تحقیقاتی، این فرضیه را که شاید این افراد همان نئاندرتال‌ها باشند مطرح کرده است.

برچسب: محوطه تاریخی; ایتالیا; پیش از تاریخ
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: https://www.isna.ir/news/1400061007764   -  

 محوطه تاریخی
 ایتالیا
 پیش از تاریخ
1403/01/31 05:15
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: