تولید قرص کووید فایزر برای سالمندان تا پایان سال

تولید قرص کووید فایزر برای سالمندان تا پایان سال

آلبرت بورلا مدیرعامل شرکت فایزر در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی از تولید داروی خوراکی تجربی فایزر به منظور درمان ویروس کووید – ۱۹ برای سالمندان خبر داد و تاکید کرد: احتمالا این دارو تا پایان سال در دسترس خواهد بود.

تاریخ ثبت: (1400/02/09 )  تاریخ بروزآوری: (1400/02/09 )

این مطلب (723)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

فایزر که نخستین واکسن مجاز کووید - 19 را با مشارکت شرکت تولیدکننده دارویی بایون‌تک در ایالات متحده تولید کرده بود، در ماه مارس سال جاری نخستین آزمایش اولیه بالینی را برای یک روند درمان ضد ویروسی جدید علیه این بیماری آغاز کرد. این دارو به گروهی از داروهای بازدارنده‌های پروتئاز تعلق دارد و با مهار آنزیمی که ویروس برای تکثیر در سلول‌های انسانی نیاز دارد، در جلوگیری از انتشار بیماری عمل می‌کند.

مهار کننده‌های پروتئاز برای درمان سایر عوامل بیماری زای ویروسی از جمله HIV و هپاتیت سی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بورلا همچنین به سی‌ان‌بی‌سی خبر داد که در صورت روند مثبت آزمایش‌های بالینی و تایید سازمان غذا و دارو، امکان توزیع آن در سراسر ایالات متحده تا پایان سال ۲۰۲۱ وجود دارد.

متخصصان بهداشت بر این باورند که این دارو خوراکی است و از همین رو می‌تواند تغییر دهنده بازی باشد، چرا که افراد آلوده به ویروس در خارج از بیمارستان هم می‌توانند آن را مورد استفاده قرار دهند. محققان امیدوارند که این دارو از پیشرفت بیشتر بیماری جلوگیری کند و از میزان مراجعه افراد به بیمارستان‌ها بکاهد.

 علاوه بر این دارو، شرکت فایزر همچنین در حال آزمایش واکسنی برای کودکان ۶ ماهه تا ۱۱ ساله است. مقامات بهداشت عمومی و متخصصان بیماری‌های عفونی تاکید دارند که واکسیناسیون کودکان برای پایان دادن به دوران همه‌گیری از اهمیت زیادی برخوردار است.

در اوایل آوریل، فایزر از سازمان غذا و داروی FDA درخواست کرد تا مجوز واکسن این شرکت برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۶ سال را ارائه کند، چرا که بر اساس آزمایش‌های انجام شده، واکسیناسیون در این گروه سنی ۱۰۰ درصد موفقیت آمیز بوده است.

بورلا در بخشی از گفت‌وگوی خود با سی‌ان‌بی‌سی ابراز امیدواری کرد که سازمان غذا و دارو FDA روند واکسیناسیون در نوجوانان را به زودی مورد تایید قرار دهد.

برچسب: فایرز; کرونا; قرص
اثر یا گردآوری: اقتصادآنلاین;منبع: https://www.eghtesadonline.com/n/2djm   -  لینک منابع:   -  

 فایرز
 کرونا
 قرص
1403/02/01 04:07
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: