تلفن همراه را با لیوان چای شارژ کنید!

تلفن همراه را با لیوان چای شارژ کنید!

دکتر امیر فرجی، محقق ایرانی دانشگاه RMIT استرالیا و همکارانش موفق به ابداع لیوان هوشمندی شده‌اند که ضمن گرم نگهداشتن نوشیدنی‌هایی مثل چای و قهوه و سرد نگه داشتن نوشیدنی‌های خنک، به عنوان شارژر تلفن همراه هم قابل استفاده است.

تاریخ ثبت: (1394/10/27 )  تاریخ بروزآوری: (1394/10/27 )

این مطلب (2,146)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

دکتر امیر فرجی، محقق ایرانی دانشگاه RMIT استرالیا

پژوهشگر پسادکتری دانشگاه RMIT استرالیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار فناوری ایسنا در خصوص لیوان (ماگ) ابداعی که آن را «ماگینو» (Muggino) نامیده است، گفت: ماگینو میتواند به وسیلهٔ یک اپلیکشن مخصوص تلفن همراه، دمای مورد علاقهٔ صاحبش برای نوشیدنی را دریافت کرده و نوشیدنی داخل لیوان را تا ساعت‌ها در همان دمای مشخص نگه دارد.

دکتر فرجی که حدود سه سال با همکارانش روی این اختراع کار کرده‌اند، افزود: از ویژگی‌های جالب این لیوان آن است که در بیشتر زمان‌ها می‌تواند انرژی مورد نیاز خود را از نوشیدنی‌های داغ شما کسب کند. از آن جا که اغلب مردم بعد از ریختن آب جوش و نوشیدنی‌های داغ در لیوان به علت دمای زیاد آن چند دقیقه‌ای صبر می‌کنند تا دمای آن پایین بیاید در فاصلهٔ همین چند دقیقه مقدار زیادی از انرژی حرارتی از دیوارهٔ لیوان به هدر می رود. اینجاست که ماگینو با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، این انرژی را به برق تبدیل و در باتری داخلی‌اش ذخیره می‌کند تا برای سرد یا گرم کردن نوشیدنی ها استفاده کند.

وی با بیان این که تیم طراحی و مهندسی این اختراع در تلاشند تا پاییز سال آینده (دسامبر 2016) نمونه تجاری محصول را به دست مصرف‌کنندگان برسانند خاطرنشان کرد: در این اختراع از فناوری ترموالکتریک بهره گرفته‌ایم که سال‌هاست توسط ناسا برای تولید برق در فضاپیماها استفاده شده است.

برچسب: لیوان; چای; موبایل
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: http://isna.ir/fa/news/94102715527   -  

 لیوان
 چای
 موبایل
1403/01/31 20:16
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: