باستان‌شناسی که نامش با "سیلک" گره خورد

باستان‌شناسی که نامش با "سیلک" گره خورد

مدیر اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان کاشان از نامگذاری یکی از خیابان‌های اصلی این شهرستان به نام دکتر «محمدصادق ملک‌شهمیرزادی»، باستان‌شناس خبر داد.

تاریخ ثبت: (1396/02/07 )  تاریخ بروزآوری: (1396/02/07 )

این مطلب (1,923)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

انجمن خرد به نقل از محسن جاوری اعلام کرد: حدود سه ماه قبل شهرداری کاشان به پاس خدمات دکتر محمدصادق ملک شهمیرزادی، باستان‌شناس پیشکسوت که دست‌کم چهارفصل مطالعه و کاوش در این محوطه‌ی تاریخی انجام داده است، پیشنهاد نامگذاری یکی از خیابان‌های بی‌نام این شهرستان را به نام وی داد که خوشبختانه با تأیید در جلسه نهایی، روز یکشنبه (سوم اردیبهشت) تابلویی که به نام وی بود، در خیابانِ مورد نظر نصب شد.

او تأکید کرد: این خیابان پیش از این بدون نام بود و از نظر قرارگیری، خیابان اصلی الغدیر کاشان را به منتهی علیه شمالی محوطه‌ی تاریخی سیلک متصل می‌کند.

به گفته وی، به دنبال پیگیری‌ها و اجرایی شدن طرح «سایت موزه سیلک» این خیابان محور اصلی ورودی محوطه‌ی تاریخی سیلک خواهد شد.

مدیر پایگاه پژوهشی محوطه‌ی تاریخی سیلک تأکید کرد: در حال حاضر پروژه طرح سایت موزه سیلک در مرحله جلسات تصمیم‌گیری در مورد اصلاحات، نحوه اجرا و ورود به اجرایی شدن قضیه است.

به گزارش انجمن خرد به نقل از ایسنا، محمدصادق ملک شهمیرزادی متولد ۱۳۱۹ در شهمیرزاد استان سمنان است، او در کودکی به تهران آمد و در سال ۱۳۳۹ از دبیرستان علمیه تهران دیپلم طبیعی خود را گرفت. با اینکه ادامه تحصیل در رشته پزشکی برایش فراهم بود، اما علاقه وافر به باستان شناسی او را به گروه باستان‌شناسان دانشگاه تهران کشاند. او کارشناسی ارشد خود را در ۱۳۴۸ از دانشگاه شیکاگو و دکتری را در ۱۳۵۶ از دانشگاه پنسیلوانیا دریافت کرد و در حدود چهارفصل در این محوطه‌ی تاریخی کاوش انجام داد.

او طرح بازنگری حریم این محوطه‌ی تاریخی را نیز با همکاری هیات خارجی به سرانجام رساند.

شهمیرزادی ۲۰ اردیبهشت سال گذشته نیز چهارمین تندیس دکتر عزت‌الله نگهبان را از سوی انجمن علمی باستان‌شناسی از آن خود کرد.

برچسب: باستان‌شناس; سيلك; كاشان
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: http://www.isna.ir/news/96020603019   -  

 باستان‌شناس
 سيلك
 كاشان
1403/02/08 01:53
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: