سوء‎‌استفاده از رایانه بازدیدکنندگان بیت‌کوین

سوء‎‌استفاده از رایانه بازدیدکنندگان بیت‌کوین

هشدار سازمان فناوری اطلاعات؛ مشاهدات اخیر نشان‌ داده است که شماری از وب‌سایت‌های داخلی وخارجی با سوءاستفاده از توان پردازشی رایانه‌ بازدیدکنندگان خود اقدام به استحصال bitcoin یا سایر ارزهای مجازی می‌کنند.

تاریخ ثبت: (1396/11/02 )  تاریخ بروزآوری: (1396/11/02 )

این مطلب (2,232)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

bitcoin

این رفتار از دید کاربر به صورت افزایش درصد فعالیت پردازنده و کند شدن سرعت رایانه در هنگام مراجعه به صفحات یک وب‌سایت مشخص نمایان می‌گردد. البته در این موارد، با بسته شدن صفحه وب‌سایت در مرورگر اضافه بار پردازنده نیز متوقف شده و درواقع آلودگی پایداری بر روی سیستم عامل صورت نمی‌پذیرد.

به گزارش انجمن خرد آورده شده از مهر ، این اقدام با قرارگیری اسکریپت‌های جاوااسکریپت استحصال بیت‌کوین در صفحات وبسایت توسط ادمین یا مهاجمین نفوذ کرده به سایت صورت می‌پذیرد. نمونه‌هایی از نحوه قرارگیری این اسکریپت‌ها در تصاویر ذیل خبر ارائه شده است.

لازم است مدیران وبسایت‌های داخلی توجه داشته باشند مسئولیت قانونی این اقدامات بر عهده آنها است. همچنین کاربران می توانند در صورت مشاهده چنین وبسایت‌هایی موارد را جهت پیگیری به اطلاع مرکز ماهر برسانند.

برچسب: bitcoin; ارز; رایانه
اثر یا گردآوری: ;منبع: دنیای اقتصاد   -  لینک منابع: http://www.eghtesadonline.com   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/01/31 08:54
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: