نابودی منابع ملی یا تحریک تقاضا

نابودی منابع ملی یا تحریک تقاضا

میثم مظفر مدیر عامل سازمان تاکسیرانی در گفتگو با همشهری بیان کرده که انتظار می‌رفت که مجموعه خودروسازان شرایط ویژه برای تاکسی در نظر بگیرند. متاسفانه تاکسیرانی در خصوص وام 25 میلیون تومانی دولت با بی‌توجهی خودروسازان روبه رو شد.

تاریخ ثبت: (1394/09/12 )  تاریخ بروزآوری: (1394/09/12 )

این مطلب (1,628)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

تاکسی فرسوده

در روز سه شنبه 10 آذر ماه نود و چهار روزنامه همشهری در گزارشی اعلام کرد که در آسمان کلانشهرهای کشور در دو هفته اخیر صحنه انباشت آلاینده‌های جوی بود و تردد وسائل نقلیه فرسوده موجب شده بر شدت آلودگی هوا افزوده شود.

در ادامه نیز آورده یکی از این وسایل نقلیه فرسوده که 18% منواکسیدکربن، 11% اکسید نیتروژن، 12% ترکیبات آلی فرار، 3% اکسید گوگرد و یک درصد از ذرات معلق تهران را تولید می‌کند، تاکسی‌های فرسوده است. تاکسی‌های فرسوده امروز 22 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی را تشکیل می‌دهند و عدد آنها بالغ بر 17 هزار دستگاه است. یعنی تاکسی‌های پایتخت که براساس مصوبه هیات دولت باید پس از 10 سال فعالیت از رده خارج و اسقاط شوند که با توجه به جدول زیر 17144 دستگاه تاکسی می‌توانست با اعتباری که دولت صرف تحریک تقاضا برای خودروسازان نمود صرف نوسازی حمل ونقل عمومی شهر تهران و دیگر کلان شهرها کند. و درصد زیادی از الاینده‌های هوا را کاهش دهد که هم به خودروسازها کماکان یارانه پرداخت کرده و هم به حمل ونقل عمومی یاری برساند، نه اینکه با تزریق این منابع بدین صورت در واقع تردد خودروهای شخصی را بیش از پیش سبب شود. خودروهای تک سرنشینی که در نهایت سبب آلودگی بیش از پیش هوا گردیده و امراض گوناگون از قبیل آسم، انواع حساسیت، مشکلات قلبی، سرطان و ........ را شیوع بیشتر دهد.

وضعیت تاکسی‎های پایتخت
سن تعداد درصد
تا 3 سال 3926 5
4 تا 6 سال 25545 31
7 تا 9 سال 32617 42
10 تا 12 سال 12080 15
13 تا 15 سال 3180 4
16 تا 20 سال 1335 2
بالای 20 سال 549 1
فرسوده 17144 22
مجموع 78232 100

 

حمل و نقل عمومی فرسوده

آیا این نوع هزینه منابع مالی اندک کشور به نقل از خود دولت تدبیر و امید، تجاوز و لطمه به بیت المال نیست؟

میثم مظفر مدیر عامل سازمان تاکسیرانی در گفتگو با همشهری بیان کرده که انتظار میرفت که مجموعه خودروسازان شرایط ویژه برای تاکسی در نظر بگیرند. متاسفانه تاکسیرانی در خصوص وام 25 میلیون تومانی دولت با بی‌توجهی خودروسازان روبه رو شد. وی افزود: قبل از اعلام وام 25 میلیونی در خصوص تعویض 10 هزار خوردو تاکسی با خودروسازان مذاکره شده بود اما آنها همچنان با بی‌توجهی به این موضوع  می‌پردازند.

جالب توجه است که با این همه یارانه‌ای که خودروسازان از منابع ملی کسب می‌کنند نسبت به منافع ملی که سلامت مردم در جایگاه اول آن قراردارد بی‌توجه اند. آیا مدیران خودروساز و خانوادهایشان در فضایی خارج از این کشور . کلانشهرها زندگی و تنفس می کنند یا نسبت به هجوم انواع بیماریهای نشات گرفته از آلودگی مصون هستند؟ یا نسبت به سلامت هموطنان و خانواده خود بی‌توجه و بی مسئولیت هستند؟ البته سوء مدیریت دولتمردان، دولت تدبیر و امید را در این زمینه مغفول بماند یا به هر بهانه بدنبال این هستند که با تحویل خودروهایی که مردم با وام 25 میلیونی در نزدیک انتخابات سوار میشوند رای جمع کنند؟

برچسب: خودروسازان; تاکسیرانی; تحریک تقاضا
اثر یا گردآوری: کیارش کاظمی;منبع:   -  لینک منابع:   -  

 خودروسازان
 تاکسیرانی
 تحریک تقاضا
1403/02/17 13:54
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: