کشف سکه تاریخی 2000 ساله در زرندیه

کشف سکه تاریخی 2000 ساله در زرندیه

سه قطعه سکه قدیمی با قدمت 2 هزار ساله به همراه دو کتیبه سنگی با خطوط میخی تقلبی در عملیات دستگیری یک کلاهبردار سابقه دار در زرندیه کشف شد.

تاریخ ثبت: (1396/06/29 )  تاریخ بروزآوری: (1396/06/29 )

این مطلب (3,902)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

به گزارش انجمن خرد به نوشته ایسنا، سرهنگ محمدرضا روشن‌دل‌ عنوان کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت فردی در شهرستان زرندیه، در زمینه خرید و فروش و نگهداری اشیاء عتیقه، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: فرد مورد نظر که از کلاهبرداران سابقه‌دار بود، پس از شناسایی، تحت مراقبت نامحسوس پلیس قرار گرفت و در زمان فروش سه قطعه سکه تاریخی به شهروندان، طی عملیاتی از سوی مأموران پلیس آگاهی شهرستان دستگیر شد .

فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه بیان کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی و در بازرسی از منزل فرد مورد نظر نیز تعداد 2 تخته سنگ که نقش‌های کتیبه‌ای و خط میخی در پیکره آنها مشهود بود و به صورت پنهانی نگهداری می‌شد، کشف شد.

وی با اشاره به نظر کارشناسان میراث فرهنگی مبنی بر قدمت 2 هزار ساله سه قطعه سکه کشف شده گفت: ‌کارشناسان میراث فرهنگی در ادامه تحقیقات میدانی خود بر روی تخت سنگ‌های مکشوفه، این اشیاء کشف شده را فاقد ارزش تاریخی، تقلبی و ابزاری برای سوء استفاده و کلاهبرداری از افراد ساده لوح دانستند. پس از تحویل اشیاء مکشوفه به سازمان میراث فرهنگی، متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی و با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

عکس خبر تزئینی است.

برچسب: کشف; میراث فرهنگی; زرندیه
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: http://www.isna.ir/news/96062816464   -  

 کشف
 میراث فرهنگی
 زرندیه
1403/02/07 04:55
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: