یادبود ۱۱ سپتامبر ۱۶ سال بعد

یادبود ۱۱ سپتامبر ۱۶ سال بعد

انتظار می‌رود هزاران تن از اعضای خانواده‌ قربانیان ۱۱ سپتامبر، بازماندگان، امدادگران و سایرین امروز دوشنبه در مرکز تجارت جهانی برای گرامیداشت مرگبارترین حمله در خاک آمریکا گردهم جمع شوند.

تاریخ ثبت: (1396/06/20 )  تاریخ بروزآوری: (1396/06/20 )

این مطلب (2,871)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

به گزارش انجمن خرد به نوشته ایسنا، در حالی که آمریکا با ویرانی‌های حاصل از دو توفان مهیب در سه هفته اخیر دست و پنجه نرم می‌کند، آمریکایی‌ها همچنین سالروز یکی از وحشتناک‌ترین روزهای این کشور را برگزار می‌کنند.

شانزده سال بعد، ریتم آرام مراسم یادبود به گونه‌ای سنت تبدیل شده است؛ تقدیر از تمام مردگان، لحظات سکوت و دو پرتو نور قدرتمند که در طول شب تاریک تابانده می‌شوند. در این سال‌ها برخی از کسانی که مسوول خواندن نام قربانیان هستند، حین این کار پیام‌هایی درباره وحدت و سایر مسائل را نیز مطرح کرده‌اند.

در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ حدود ۳۰۰۰ تن در زمان برخورد هواپیماهای ربوده شده به ساختمان تجارت جهانی آمریکا، پنتاگون و زمینی در نزدیکی شنکسویل، پنسیلوانیا کشته شدند و آمریکا به سمت تعریف جدیدی از تهدید تروریسم جهانی حرکت کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای اولین بار به عنوان رهبر این کشور به همراه همسرش در مراسم گرامیداشت یاد قربانیان شرکت می‌کند. او همچنین در مراسم دیگری هم در پنتاگون حاضر می‌شود. ژنرال جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا و ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک آمریکا در آنجا میزبان یک مراسم خصوصی با بستگان قربانیان خواهند بود. پس از آنکه نام قربانیان در این مراسم خوانده شد، لحظاتی سکوت می‌شود و پس از آن حلقه گلی بر بنای یادبود گذاشته می‌شود و سخنرانی صورت می‌گیرد.

برچسب: 11 سپتامبر; دونالد ترامپ; آمریکا
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: http://www.isna.ir/news/96062011201   -  

 11 سپتامبر
 دونالد ترامپ
 آمریکا
1403/01/31 08:14
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: