رنگین کمان معادن کشور کجاست؟

رنگین کمان معادن کشور کجاست؟

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان با بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تن ذخایر معدنی کشف شده، رنگین کمان معادن کشور لقب گرفته است.

تاریخ ثبت: (1396/05/28 )  تاریخ بروزآوری: (1396/05/28 )

این مطلب (986)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

به گزارش انجمن خرد به نوشته ایسنا، نادر میرشکار در شورای صنعت و معدن استان با بیان اینکه 86 کیلومتر از اراضی سیستان و بلوچستان تحت اکتشاف معادن قرار دارد، افزود: این استان قطب تولید آنتیموان کشور است. 25 هزار تن ذخیره قطعی آنتیموان با عیار 16 درصد در سیستان و بلوچستان شناسایی شده است.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان در ادامه گفت: همچنین استان قابلیت تولید 500 شمش آنتیموان در سال را دارد و مرکز ذخایر آن در کشور محسوب می شود.

وی همچنین به بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی استان نیز اشاره کرد و افزود: در راستای توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار برای اقشار مختلف 120 واحد تولیدی در استان راه اندازی، بازسازی و یا نوسازی می‌شوند.

میرشکار اظهار کرد: احداث این تعداد واحد با پیشرفت 60 درصد به بالا با سرمایه گذاری هزار و 500 میلیارد ریال در حال اجراست که با بهره برداری از آنها در استان بیش از 2400 شغل پایدار صنعتی ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه رویکرد اقتصاد مقاومتی مبتنی بر انعطاف پذیری و توجه به تولید و درون زا بودن است پس ضرورت دارد تا به توانمندی های داخل کشور در رشد و توسعه اقتصادی توجه شود که یکی از این توانمندی ها و قابلیت ها، وجود ذخایر معدنی کشور است که مولد و درون زاست و می تواند در تأمین مواد اولیه صنایع بزرگ، مادر و تکمیل زنجیره تولید و کاهش وابستگی به خارج موثر واقع شود.

برچسب: سیستان و بلوچستان; کسب و کار; صنعت و معدن
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: http://www.isna.ir/news/96052616328/   -  

 سیستان و بلوچستان
 کسب و کار
 صنعت و معدن
1403/02/01 19:32
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: