اولین شتابگر ملی در قزوین آماده بهره‌برداری است

اولین شتابگر ملی در قزوین آماده بهره‌برداری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: نخستین شتابگر ساخته‌شده به دست دانشمندان کشور با عنوان مرکز پرتودهی صنعتی (رودترون) در قزوین آماده بهره‌برداری است و در ماه جاری شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

تاریخ ثبت: (1396/01/16 )  تاریخ بروزآوری: (1396/01/16 )

این مطلب (2,529)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

اولین شتابگر ملی در قزوین آماده بهره‌برداری است

به گزارش انجمن خرد به نقل از ایسنا، علی فرخزاد در نشست هماهنگی افتتاح مرکز پرتودهی صنعتی قزوین اظهار کرد: برای راه‌اندازی فاز نخست این مجموعه 500 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

این مسئول در ادامه بابیان اینکه در ماه جاری با حضور مسئولان کشوری شاهد بهره‌برداری از این طرح خواهیم بود، افزود: همکاری دستگاه‌های خدمات رسان استان برای آماده‌سازی و تکمیل این طرح فناورانه و علمی قابل‌تحسین بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: با راه‌اندازی این طرح می‌توان شاهد ارائه خدمات نوینی حوزه کشاورزی، صنعت و پزشکی کشور ارائه کند.

وی در پایان یادآور شد: برای ساخت و استقرار مرکز پرتودهی صنعتی که به دست دانشمندان و مهندسان داخلی ساخته‌شده، در فاز اول 6 هکتار زمین در نظر گرفته‌ شده است.

فرخزاد تصریح کرد: با بهره‌برداری از این مرکز 50 فرصت شغلی مستقیم و 300 فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد و زمینه برای فعالیت‌های علمی محققان و پژوهشگران چهار استان کشور فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: با راه‌اندازی این مرکز می‌توان خدمات متنوعی را به بخش صنعت، کشاورزی و پزشکی ارائه داد که به‌عنوان نمونه یکی از آن‌ها افزایش زمان نگهداری محصولات و پیشگیری از بروز آفت در آن‌ها است که می‌تواند صادرات کالاهای کشور به خارج را تسهیل کند.

برچسب: شتابگر; سیکلوترون; فیزیک
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: http://www.isna.ir/news/96011604692   -  

 شتابگر
 سیکلوترون
 فیزیک
1403/02/07 14:54
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: