شش هزار قطعه اثر تاریخی در انتظار فضایی برای نمایش

شش هزار قطعه اثر تاریخی در انتظار فضایی برای نمایش

شش هزار قطعه آثار تاریخی که توسط یک مجموعه دار اراکی جمع آوری شده در انتظار اختصاص فضایی برای به نمایش درآمدن هستند.

تاریخ ثبت: (1395/07/13 )  تاریخ بروزآوری: (1395/07/13 )

این مطلب (2,827)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

به گزارش انجمن خرد به نقل از ایسنا، داوود منتظری یکی از بزرگترین مجموعه‌داران خصوصی کشور اظهار کرد: بیش از سه هزار سکه از دوره هخامنشی تا دوره جمهوری اسلامی و بیش از هزار تکه مفرغ که قدمت آنها به دو هزار سال تا 4500 سال قبل از میلاد می‌رسد در مجموعه خود دارم.

وی افزود: کلکسیون اسکناس، انگشتر، چاقو، قمه، مس و ... دارم، همچنین در مجموعه خود گردنبند طلای دوره ساسانی و انگشتر طلای دوره مادها را دارم و علاوه بر آن ابزارهای استخوانی و سنگی در این مجموعه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه از سال 1360 علاقمند به جمع‌آوری این آثار ارزشمند شدم گفت: اشیای این مجموعه به صورت خصوصی و با هزینه شخصی از بازارهای داخلی خریداری و جمع‌آوری شده است و قطعا اگر خریداری نمی‌شدند، امروز باید شاهد وجود این آثار ارزشمند در بازارها و موزه‌های خارجی می‌بودیم.

منتظری با تاکید بر اینکه امروز این آثار در صندوق امانات بانک نگهداری می‌شود و فقط در انتظار یک فضا برای نگهداری و نمایش این آثار هستیم، گفت: این آثار مربوط به همه نقاط ایران است و اگر فضایی در اختیار ما قرار دهند در قالب یک موزه به نمایش درخواهند آمد.

 وی تعداد آثار را 6 هزار قطعه عنوان کرد و با بیان اینکه اگر کل موزه‌های استان مرکزی آثار خود را جمع آوری کنند به اندازه آثار موجود در این کلکسیون نیست، افزود: تاکنون رقمی که برای خرید این اجناس پرداخت کرده‌ام برآورد نشده است، اما با توجه به اینکه از سال 60 شروع به خرید کرده‌ام مطمئنا ارقام قابل توجهی هزینه شده است.

وی اضافه کرد: تصمیم بر این بود که حدود دو هزار مورد از این آثار را با حضور اعضای انجمن مجموعه داران خصوصی رسما به نمایش بگذاریم که متاسفانه به دلیل عدم هماهنگی با مجموعه داران، همچنین عدم اختصاص فضای مناسب این امر میسر نشده است.

این مجموعه دار تاکید کرد: تمام تلاش من بر این است که نمایش این آثار از استان مرکزی انجام شود، افتخار من ایرانی بودن است و با توجه به تاریخ و تمدن کشور تمام تلاش خود را برای خرید و جمع آوری این آثار به کار بسته‌ام، اما با این حال با وجود استقبال از این اقدام تاکنون حمایتی از جانب بخش دولتی برای نمایش صورت نگرفته است و حداقل انتظار ما این است که با توجه به ارزش و تعداد این آثار یکی از بهترین فضاها و ساختمان‌های اراک را به این امر اخصاص دهند که تاکنون چنین حمایتی صورت نگرفته است.

/عکس خبر تزیینی است/

برچسب: مجموعه دار ; اراک; کلکسیون
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: http://isna.ir/news/95071308318   -  

 مجموعه دار
 اراک
 کلکسیون
1403/02/30 04:01
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: