عتیقه‌های ورامین باندهای قاچاقچیان را لو می‌دهد؟

عتیقه‌های ورامین باندهای قاچاقچیان را لو می‌دهد؟

پس از کشف ۲۶ اثر تاریخی از هزاره سوم تا اول پیش از میلاد از قاچاقچیان عتیقه در شهرستان ورامین استان تهران، این آثار برای بررسی‌های تکمیلی در اختیار اداره میراث فرهنگی استان تهران قرار می‌گیرند.

تاریخ ثبت: (1396/04/23 )  تاریخ بروزآوری: (1396/04/23 )

این مطلب (2,400)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

آثار تاریخی کشف‌شده از قاچاقچیان عتیقه در شهرستان ورامین

به گزارش انجمن خرد به نوشته ایسنا؛ مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان ورامین با اعلام این خبر به گفت: ۲۶ اثر تاریخی کشف‌شده از قاچاقچیان عتیقه در شهرستان ورامین متعلق به محوطه‌ جنوب غربی ایران یعنی «ایلام باستان» در ۱۷ تیرماه و پس از انجام یک کار اطلاعاتی و با دستگیری تعدادی از افراد یک باند در شهرستان کشف شدند و نیروی انتظامی در حال شناسایی سایر عوامل و رابطان این باند است.

شهاب پازوکی با بیان این‌که آثار به دست‌آمده از این باند شامل لوح‌های مکتوب به خط میخی، ظروف، مُهر، اشیای زینتی و مجسمه هستند افزود: همه‌ آثار به دست‌آمده پس از ضبط توسط کارشناس میراث فرهنگی استان تهران بررسی و تائید شدند، به جز یک لوح رنگی که نیازمند بررسی بیشتر است و به نظر می‌رسد متعلق به دوره‌ اسلامی ‌باشد.

 آثار تاریخی کشف‌شده از قاچاقچیان عتیقه در شهرستان ورامین

او با اشاره به انجام مکاتبات مورد نیاز از سوی میراث فرهنگی برای انجام تشریفات قانونی و حقوقی لازم تاکید کرد: این اقدام با هدف تحویل این آثار از نیروی انتظامی و سپردن آن‌ها به اداره کل میراث فرهنگی استان تهران انجام شده است تا پس از بررسی‌های تکمیلی، در صورت امکان نمایش آن‌ها امکان‌پذیر شود.

مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان ورامین درباره‌ مشخص شدن خرید و فروش این آثار از سوی قاچاقچیان عتیقه نیز توضیح داد: نیروی انتظامی در حال انجام بازجویی‌های دقیق‌تر برای مشخص شدن چگونگی به دست آوردن این آثار توسط قاچاقچیان است تا مشخص شود مقصد بعدی این آثار کجا بوده و احتمالا باندهای گسترده‌تر عتیقه در این زمینه شناسایی شوند.

 آثار تاریخی کشف‌شده از قاچاقچیان عتیقه در شهرستان ورامین

برچسب: قاچاقچیان; ورامین; ایلام
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: http://www.isna.ir/news/96042312923/   -  

  قاچاقچیان
 ورامین
 ایلام
1403/02/01 07:55
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: