اقدامات جدید برای مجموعه جهانی بیستون

اقدامات جدید برای مجموعه جهانی بیستون

نخستین جلسه هیات امنای مجموعه جهانی «بیستون» در حالی برگزار شد و مصوباتی در آن به تصویب رسید که نسبت به اجرایی شدن آن‌ها تا نوروز 95 هیچ تاکیدی صورت نگرفته است.

تاریخ ثبت: (1394/12/21 )  تاریخ بروزآوری: (1394/12/21 )

این مطلب (2,071)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

به گزارش انجمن خرد به نقل از ایسنا، «در نخستین جلسه هیات امنای مجموعه میراث جهانی بیستون همزمان با بررسی برنامه‌های اجرایی پایگاه جهانی بیستون در سال 95، تفاهمنامه میان پایگاه جهانی بیستون و سازمان باستان شناسی آلمان مورد بررسی قرار گرفت.»

فرهاد عزیزی، مدیرکل دفتر امور پایگاه‌های میراث فرهنگی کشور با اعلام این خبر گفت: در جلسه‌ای که روز سه‌شنبه (18 اسفند) با هیات امنا و مدیران عالی استان کرمانشاه برگزار شد، تفاهمنامه میان پایگاه میراث جهانی بیستون و سازمان باستان‌شناسی آلمان مورد بررسی قرار گرفت.

او همچنین با اشاره به برنامه‌های اجرایی پایگاه جهانی بیستون در سال 95 گفت: طراحی و اجرای تاسیسات و تجهیزات برق و نورپردازی محوطه بیستون، طراحی و اجرای سالن معرفی آثار شامل ارائه بلیت الکترونیک، موزه، غرفه دائمی صنایع دستی، سالن نمایش مولاژ، تملک اراضی پایین دست محوطه بر اساس اولویت، تغییر کاربری کافه شیرزادی به مرکز مانیتورینگ و دوربین های مداربسته محوطه از جمله برنامه‌های اجرایی پایگاه میراث جهانی بیستون در سال 95 است.

به گفته عزیزی، اجرای دوربرگردان برای تسهیل دسترسی به ورودی غربی محوطه میراث جهانی بیستون از محور اصلی کرمانشاه به شهر بیستون، تایید و تصویب پیش نویس تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی پژوهشی میان پایگاه میراث جهانی بیستون و سازمان باستان شناسی آلمان در محورهای مختلف از دیگر اقدامات این محوطه جهانی است که با حضور هیات امناء مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدیرکل امور پایگاه‌های میراث ملی و جهانی کشور با اشاره به اینکه مساعدت‌های بسیاری برای معرفی و ساماندهی مجموعه جهانی بیستون درحال انجام است، تاکید کرد: درحال حاضر بسترهای بسیار خوبی برای حفاظت و ساماندهی مجموعه بیستون فراهم شده و تلاش‌های بسیار زیادی برای جلب مشارکت و جذب منابع صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ وی اضافه کرد: همچنین پیگیری‌ها برای کمک های فنی و اعتباری صورت گرفته تا گردهمایی و نشست های معتبر بین المللی برای کمک به حفاظت و صیانت از مجموعه انجام شود.

عزیزی در ادامه با بیان این‌که درحال حاضر کمک‌های قابل توجه و عزم بسیار خوبی در سطح مدیران مالی استان شکل گرفته است که باعث شده تا برنامه ها و پیش بینی های صورت گرفته در محوطه جهانی بیستون به سرعت انجام شود، اظهار کرد: امیدواریم از طریق ظرفیتی که در هیات امنا مجموعه‌های جهانی وجود دارد و برنامه‌ریزی صحیحی که انجام می‌شود مشکلات و مسائل پیش روی مجموعه های جهانی برطرف شود، تا این قله‌های جهانی به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنند.

برچسب: بیستون; کرمانشاه; هخامنشی
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: http://isna.ir/fa/news/94121912847   -  

 بیستون
 کرمانشاه
 هخامنشی
1403/01/31 09:38
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: