تاریخ ایالات متحده آمریکا ( بخش پنجم: استقرار اروپاپیان؛ هـ- انگلیسی‌‌ها؛ هـ-11: دلاوار)

تاریخ ایالات متحده آمریکا ( بخش پنجم: استقرار اروپاپیان؛ هـ- انگلیسی‌‌ها؛ هـ-11: دلاوار)

ویلیام پن در سال 1681میلادی، نقشه ایجاد یک مدینه فاضله مبتنی بر وحدت و برادری را طرح ریزی نمود تا نمونه و سرمشقی برای همه بشریت باشد.

تاریخ ثبت: (1398/03/07 )  تاریخ بروزآوری: (1398/03/07 )

این مطلب (1,449)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

دلاوار (Delaware)

دلاوار (Delaware)

 

این ایالت را «ایالت اول» می‌نامند چرا که نخستین ایالتی بود که در انقلاب آمریکا قیام کرد و سومین مستعمر‌ه‌ای که در سال ۱۶۶۴ از چنگ هلندی ها -که خود آن را از سوئد گرفته بودند - بیرون آورده شد و در بخشی جنوبی تر قرار داشت، دولاوار بود که در سال ۱۷۰۲ به افتخار بارون دو لا وار (De La warr) اولین حکمران ویرجینیا چنین نامگذاری شده بود. در سال ۱۶۸۲ دوک آویورک این سرزمین کوچک را به ویلیام پن (*) واگذار کرد و نماینده این شخص به نام «سه کنت نشین دولاوار بر آن حکومت راند. تا هنگام بروز انقلاب ‌آمریکا، دولاوار ملک خانواده پن به شمار‌ می‌آمد.

 


 

پی‌نوشت:

(*) ویلیام پن، فیلسوف برجسته انگلیسی، در 14 اکتبر 1644میلادی در لندن به دنیا آمد. وی پس از طی تحصیلات متوسطه، وارد دانشگاه آکسفورد گردید اما تحصیلات خود را نیمه تمام گذاشت و پس از چندی با اعضای فرقه کویکر  آشنا شد. این عده که انجمن دوستان نامیده می شدند، طرفدار مقاومت جدی در برابر هرگونه بدی بودند. ویلیام پن در سال 1681میلادی، نقشه ایجاد یک مدینه فاضله مبتنی بر وحدت و برادری را طرح ریزی نمود تا نمونه و سرمشقی برای همه بشریت باشد

برچسب: آمریکا; دلاوار; هلند
اثر یا گردآوری: فرانک لوئی شوئل، ابراهیم صدقیانی (مترجم);منبع: آمریکا چگونه آمریکا شد.   -  لینک منابع:   -  

 آمریکا
 دلاوار
 هلند
1403/02/01 09:32
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: