بن سلمان: زمان برقراری روابط میان تل‌آویو و ریاض فرا رسیده

بن سلمان: زمان برقراری روابط میان تل‌آویو و ریاض فرا رسیده

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به نقل از حاییم سبان، فیلمساز اسرائیلی که چند هفته قبل در سفرش با آمریکا با ولیعهد عربستان دیدار کرده بود، نوشت، ولیعهد عربستان تاکید کرده، زمان برقراری آغاز روابطی جدید میان تل‌آویو و ریاض فرا رسیده است.

تاریخ ثبت: (1397/02/08 )  تاریخ بروزآوری: (1397/02/08 )

این مطلب (2,204)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در گزارشی نوشت، حاییم سبان، فیلمساز اسرائیلی-آمریکایی در سفر اخیرش به آمریکا در ضیافت شامی ویژه با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار کرد و گفت، به تغییر چهره اسلام و عربستان امیدوار بوده و رویای ساخت نسخه جدیدی از "لورانس عرب" را در سر دارد.

یدیعوت آحارونوت در ادامه گزارش خود به نقل از آدام آرون، مدیرکل شرکت آمریکایی-اسرائیلی که مجوز راه‌اندازی ده‌ها سالن سینما در عربستان را دریافت کرده، نوشت، طرحی برای افتتاح ۴۰۰ مرکز سینمایی و ۲۰۰۰ سالن نمایش فیلم در پنج سال آینده در عربستان داریم.

این روزنامه عبری زبان به نقل از میخائیل یعاری، پژوهشگر و کارشناس مسایل عربستان در دانشگاه تل‌آویو نوشت، بن سلمان پس از آنکه متوجه شد خاندان حاکم مشروعیت خود را در میان جوانان عربستان از دست داده، تصمیم به بازگشایی سینماها در این کشور گرفت. همچنین او به دنبال منبع درآمدی به جای نفت و ایجاد شغل برای جمعیت بیکار عربستان است.

آحارونوت در ادامه از ضیافت شام محرمانه بن سلمان با برخی چهره‌ها از جمله مسؤولانی اسرائیلی پرده برداشت، از جمله شرکت‌کنندگان در این ضیافت چهار ساعته سبان بود.

سبان با اشاره به این نکته که بن سلمان از هویت اسرائیلی او مطلع بود، به نقل از ولیعهد عربستان گفت: زمان ایجاد تغییر در روابط عربستان و اسرائیل فرا رسیده است.

برچسب: اسرائیل; عربستان; بن سلمان
اثر یا گردآوری: ;منبع: دنیای اقتصاد   -  لینک منابع: https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3381934   -  

 اسرائیل
 عربستان
 بن سلمان
1403/01/30 13:26
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: