تاریخ ایالات متحده ‌آمریکا (بخش پنجم: استقرار اروپاپیان؛ هـ - انگلیسی‌‌ها؛ هـ -5: کانکتیکات)

تاریخ ایالات متحده ‌آمریکا (بخش پنجم: استقرار اروپاپیان؛ هـ - انگلیسی‌‌ها؛ هـ -5: کانکتیکات)

در سال ۱۶۶۲ یک امتیاز رسمی سلطنتی که به طوری استثنایی آزادیخواهانه بود، مستعمره‌ی داخلی و این مستعمره‌ی ساحلی را تحت یک حکومت متحد قرار داد. برچسب:; بوستون; ماساچوست

تاریخ ثبت: (1398/02/12 )  تاریخ بروزآوری: (1398/02/12 )

این مطلب (1,315)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

کانکتیکات

هـ -5: کانکتیکات

 

اولین دسته‌ی مهاجران ماساچوست که به داخل قاره سرازیر شده و خود را به دست حوادث سپردند، از حاصلخیزی دره‌ی رودخانه کانکتیکات دچار حیرت شدند. در سال ۱۶۳۵عالیجناب توماس هوکر(Thomas Hooker) کشیش کلیسای نیوتاون، از دیوان عالی خلیج ماساچوست اجازه گرفت که با بعضی افراد قلمرو خود، در آن محل استقرار یابد. اواخر سال بعد، اولین خانه ‌های چوبی سه شهری که در حاشیه رودخانه ردیف گردیدند، بنا شد؛ سه شهر فوق عبارت بودند از: ويندسور(Windsor) ، هارت فورد(Hartford)، ودرفیلد(Wetherfield). بزودی مشکل اداره‌ی امور مشترک این شهرها مطرح گردید. در ژانویه ۱۶۳۹، آزادمردانی که جدیداً در شهر‌های فوق سکنا گزیده بودند، به رهبری کشیش خود و به انگیزه آزادیخواهی، در هارتفورد گرد آمده و موافقت نامه‌ی مشترکی تنظیم کردند که یک قانون اساسی واقعی در یازده ماده بود. نام آن را نیز قانون اساسی (Fundamental Orders) نهادند. این قانون، حتى قدرت‌ها و اختیارات مجلس یا دیوان عالی را با ذکر جزئیات تشریح می‌کرد. اقدام مذکور، مؤید نیاز عمیق اولین مهاجران انگلیسی ‌آمریکا در مورد داشتن یک حکومت، قانونی و منظم است که قادر به حمایت از آنان در امور روزانه باشد، از حقوق آنان به عنوان یک انسان جانبداری کند و مدیریت مؤثری را معمول گرداند.

تصویری از عالیجناب توماس هوکر(Thomas Hooker) کشیش کلیسای نیوتاون

با وجود این، دسته‌ی دیگری از مهاجران که این بار مستقیماً از انگلستان آمده بودند، برای زمانی کوتاه در بوستن لنگر انداخته و سپس دماغه‌ی کد را دور زده و امتداد ساحل رود آیلند را پیموده و بندر کوچک نیوهاون را بنیاد نهادند. در سال ۱۶۶۲ یک امتیاز رسمی سلطنتی که به طوری استثنایی آزادیخواهانه بود، مستعمره‌ی داخلی و این مستعمره‌ی ساحلی را تحت یک حکومت متحد قرار داد.

برچسب: آمریکا; کانکتیکات; نیوهاون
اثر یا گردآوری: فرانک لوئی شوئل، ابراهیم صدقیانی (مترجم);منبع: آمریکا چگونه آمریکا شد.   -  لینک منابع:   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/02/06 19:47
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: