پامو کاله جذابترین چشمه رنگین جهان

پامو کاله جذابترین چشمه رنگین جهان

پاموکاله که در زبان ترکی به معنای "قلعه‌ی پنبه‌ای" است، منطقه‌ای طبیعی در ایالت دنیزلی در جنوب غربی ترکیه است. در این منطقه چشمه‌های آب گرم طبیعی وجود دارند و آب جاری پس از عبور، از خود کربنات به جا می‌گذارد. پاموکاله در منطقه‌ی دریای اژه و در رودخانه‌ی مندرس (River Menderes) واقع شده است و در اکثر فصل‌های سال آب‌وهوایی معتدل دارد.

تاریخ ثبت: (1397/05/24 )  تاریخ بروزآوری: (1397/05/24 )

این مطلب (4,225)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

پامو کاله جذابترین چشمه رنگین جهان

پاموکاله در نزدیکی شهر باستانی هیراپولیس (Hierapolis) که تحت تاثیر فرهنگ و نفوذ امپراطوری روم شرقی بوده، بر بالای قلعه‌ی سفیدی با ارتفاعی نزدیک به ۲۷۰۰ متر و عرضی در حدود ۶۰۰ متر قرار گرفته بود و از تپه‌های شهر دنیزیلی در فاصله‌ی ۲۰ کیلومتری‌اش نیز قابل مشاهده بود. 

 

گردشگری از گذشته تا به امروز صنعت اصلی این‌جا بوده است. مردم از هزاران سال پیش در چشمه‌ها حمام می‌کرده‌اند. در نیمه‌ی قرن بیستم، هتل‌ها بر باقی‌مانده‌های شهر هیراپولیس ساخته شدند که خرابی‌های بسیاری را نیز به دنبال داشت. همچنین جاده‌هایی نیز ساخته شد و موتور سیکلت‌ها اجازه‌ی رفت‌وآمد در سراشیبی‌ها را داشتند. پس از آنکه این منطقه جزو میراث جهانی قرار گرفت، هتل‌ها خراب شده و به جای جاده‌ها، چشمه‌های آب گرم مصنوعی قرار دادند. پوشیدن کفش هنگام راه رفتن در چشمه‌ها برای جلوگیری از ته‌نشین شدن مواد معدنی، ممنوع است. 

 

پادگانه‌های پاموکاله از سنگ آهک درست شده‌اند؛ همچنین سنگ‌های رسوبی بسیاری از ته‌نشین شدن موتد معدنی در چشمه‌های آب گرم به وجود آمده‌اند. در این منطقه ۱۷ چشمه‌ی آب گرم وجود دارد که دمای آن‌ها بین ۹۵ تا ۲۱۲ درجه‌ی فارنهایت متغیر است. 

 

آدرس
ترکیه، جنوب غربی ایالت دنیزلی


مسیر دسترسی
تور‌های زیادی برای این منطقه‌ی زیبا و خوش آب‌وهوا وجود دارند. شما می‌توانید با یکی از این تور‌ها همراه شوید. 

این منطقه در فاصله‌ی 2 ساعته از آنتالیا و در نزدیکی دریای مدیترانه قرار دارد. 

پامو کاله جذابترین چشمه رنگین جهان

برچسب: ترکیه; چشمه; هیراپولیس
اثر یا گردآوری: نیلوفر دوشیری;منبع: کجارو   -  لینک منابع: https://www.kojaro.com/2016/9/23/122137   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/01/31 03:17
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: