پوشش‌های عمومی بیمه عمر کدام است؟

پوشش‌های عمومی بیمه عمر کدام است؟

بیمه‌نامه عمر دارای امکانات کاربردی مختلفی است و خریدار آن می‌تواند در مواردی همانند تهیه مسکن، هزینه ازدواج، هزینه تحصیل، بازنشستگی و درمان بیماری‌های خاص از مزیت‌های آن استفاده کند.

تاریخ ثبت: (1396/02/22 )  تاریخ بروزآوری: (1396/02/22 )

این مطلب (1,649)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

بیمه نامه عمر و پس انداز یکی از شاخه های بیمه است که دارنده آن می تواند از مزیت های مختلف آن استفاده کند، این بیمه علاوه بر اینکه دارای ویژگی های بیمه ای است برای دارنده آن ماهیت سرمایه ای و پس اندازی هم دارد.

ویژگی سرمایه ای بودن بیمه عمر و پس انداز موجب می شود که خریدار بیمه بتواند در مواقع ضروری از پس انداز خود برای نیازهای ضروری زندگی اش استفاده کند. دارنده این بیمه می تواند از اندوخته خود در این بیمه برای هزینه ازدواج، تحصیل، درمان بیماری های خاص، بازنشستگی، تهیه مسکن و حتی ازدواج استفاده کند.

بیمه نامه های عمر و پس انداز دارای حداقل 7 ویژگی هستند که به این بیمه نامه وجه ای متمایز از سایر بیمه ها می دهد.

اولین ویژگی این بیمه نامه برخورداری همزمان از مزایای بیمه ای و پس اندازی این بیمه نامه هاست، دومین خصوصیت آن سرمایه گذاری مطمئن و سودآور این بیمه نامه است، پس از آن قابلیت انعطاف پذیری این بیمه نامه است به طوری که خریدار می تواند حق بیمه و سرمایه خود را تعیین کند. چهارمین خصوصیت امکان تعدیل سنواتی حق بیمه و سرمایه فوت و سایر پوشش های تکمیلی این بیمه نامه است. که البته این پوشش های تکمیلی خود به عنوان مزیت های متمایز بیمه نامه عمر شناخته می شود. پنجمین ویژگی بیمه های عمر و پس انداز امکان بهره مندی از وام هایی است که خریدار بیمه می تواند از شرکت بیمه ای دریافت کند و حتی از محل اندوخته خود در شرکت هم برداشت کند. ششمین ویژگی این بیمه نامه به پرداخت سود به این بیمه ها برمی گردد و آخرین خصوصیت به معافیت مالیاتی این بیمه نامه ها مربوط می شود.

بیمه نامه عمر محدودیت سنی برای اطفال ندارد و والدین هر کودکی به محض اینکه فرزندشان چشم به جهان گشود و دارای هویت شناسنامه ای شد می توانند برایش بیمه نامه عمر تهیه کنند. برای کودکانی که فاقد والد یا والدین هستند، قیم قانونی می تواند نسبت به خرید بیمه نامه برای آنها اقدام کند. برای افراد مسن شرکت های بیمه ای سقف سنی تعیین کرده اند. در این بخش فقط افراد تا سن 70 می توانند بیمه نامه عمر داشته باشند.

مدت بیمه نامه می تواند از 5 سال تا 30 انتخاب شود، اما رعایت سقف سنی در این بخش لحاظ می شود. شرکت های بیمه ای حق انتخاب مدت حق بیمه را به شرط رعایت سقف سنی به عهده خریدار بیمه می گذارند.

پوشش بیمه عمر در موارد فوت

پوشش فوت بیمه نامه عمر اصلی ترین تعهد شرکت های بیمه ای محسوب می شود، نتایج یک تحقیق میدانی نشان می دهد ایرانی ها این پوشش بیمه ای را بهتر از سایر موارد پوشش بیمه نامه عمر می شناسند. در پوشش فوت شرکت های بیمه ای ملزم هستند سرمایه مورد تعهد را در سال وقوع فوت بیمه شده به استفاده کنندگان بیمه پرداخت کنند. این پرداخت از قوانین ارث مجزاست و به افرادی که در قرارداد بیمه نامه به عنوان ذینفع از آنها نامبرده شده است تعلق می گیرد.

نکته جالب در مورد سرمایه مورد تعهد در شرکت بیمه ای این است که این سرمایه می تواند در همان سال اول پرداخت حق بیمه بین 1 تا 25 برابر حق بیمه پرداختی شخص به شرکت بیمه ای باشد.

در شرکت های بیمه ای بنا به تعریف حادثه، نوعی پوشش تکمیلی فوت در اثر حادثه هم تعریف شده است که طی آن شرکت های بیمه ای تعهد می کنند در صورتی که فوت فرد بیمه شده بر اثر حادثه بود، سرمایه پوشش تکمیلی را هم علاوه بر سرمایه فوت به استفاده کنندگان پرداخت کنند. این پوشش تکمیلی باعث می شود افرادی که در معرض حوادث خاصی مانند کار در معدن قرار دارند بتوانند برای امنیت بازماندگان خود پوشش تکمیلی را خریداری کنند.

پوشش تکمیلی نقص عضو و از کارافتادگی

بنابر قوانین بیمه مرکزی شرکت های بیمه در صورتی که فرد بیمه شده در زمان پرداخت حق بیمه دچار نقص عضو شود و یا از کارافتادگی وی مورد تایید پزشک معتمد بیمه مرکزی رسید، سرمایه مورد تعهد در سال وقوع نقص عضو و از کارافتادگی را به دارنده بیمه پرداخت کنند. این پوشش برای دارنده بیمه نامه امنیت خاطر ایجاد می کند که در صورت وقوع حادثه منجر به نقص عضو و یا از کارافتادگی از ادامه پرداخت حق بیمه معاف می شود و در صورت تایید از سوی پزشک بیمه می تواند مبلغی را از محل سرمایه خود از شرکت های بیمه ای دریافت کنند. سرمایه پوشش تکمیلی نقص عضو معادل 50 یا 100 درصد سرمایه فوت بیمه نامه عمر و پس انداز است.

پوشش تکمیلی هزینه های پزشکی

شرکت های بیمه ای بعد از اینکه بیمه نامه عمر و پس انداز را برای خریدار صادر کردند، نسبت به هزینه های پزشکی فرد بیمه شده برای خود نوعی تعهد قایل می شوند. این تعهد شامل مواردی می شود که در قرارداد بیمه ای فرد نوشته شده و شرکت های بیمه ای بابت خدمات درمانی فرد بیمه شده مبالغی را پرداخت می کنند.

هزینه های پزشکی قابل پرداخت توسط بیمه گر عبارت است از مبلغ مندرج در صورت حساب درمانی شخص بیمه شده در یک مرکزی درمانی یا هزینه معادل آن در تعهد بیمه گر که البته هر کدام کمتر باشد مورد تایید شرکت های بیمه قرار می گیرد.

به منظور دریافت خسارت های پزشکی فرد بیمه شده می بایست در مدت کمتر از 60 روز از پرداخت صورت حساب هزینه درمانی، مدارک درمان و هزینه های خود را به شرکت بیمه ای که در آن قرارداد بیمه ای دارد تسلیم کند.

پوشش تکمیلی بیماری های خاص

به غیر از مواردی که در زمره بیماری های عمومی افراد محسوب می شود و شرکت های بیمه ای حسب شرایط و تعرفه خود نسبت به پرداخت خسارت آن اقدام می کنند، برخی بیماری های خاص هم در پوشش تعهد بیمه نامه عمر و پس انداز قرار دارد. این بیماری ها شامل هر گونه عارضه جسمی و اختلال در اعمال طبیعی اعضا و جهاز مختلف ناشی از بروز سکته قلبی، سکته مغزی، جراحی قلب و عروق و سرطان و پیوند اعضا می باشد.

پوشش تکمیلی معافیت از پرداخت حق بیمه در اثر از کارافتادگی کامل

این پوشش مربوط به افرادی است که در دامنه سنی 18 تا 55 سال قرار دارند و در صورتی که افراد در این دامنه سنی دچار از کارافتادگی دایم شوند، از پرداخت حق بیمه به طور کامل معاف می شوند. این پوشش تکمیلی شامل حال افراد دانشجو، سرباز، بازنشسته و خانه دار نمی شود و فقط افرادی که در اجتماع دارای شغل با ماهیت استخدامی و فعالیت در یک بنگاه اقتصادی هستند، می توانند در صورت بروز حادثه از چنین پوشش بیمه ای استفاده کنند

برچسب: بیمه عمر; تهیه مسکن; هزینه ازدواج
اثر یا گردآوری: علی مفید;منبع: اقتصاد آنلاین   -  لینک منابع: http://www.eghtesadonline.com   -  

 بیمه عمر
 تهیه مسکن
 هزینه ازدواج
1403/01/29 00:16
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: