عملکرد مولکولی مغز زنان و مردان متفاوت است!

عملکرد مولکولی مغز زنان و مردان متفاوت است!

محققان دانشگاه نورت وسترن در آمریکا در هنگام آزمایش اثرات یک داروی ضد افسردگی بر روی موش ها متوجه شدند که عملکرد مغزهای دو جنس نر و ماده در سطح مولکولی متفاوت است.

تاریخ ثبت: (1394/06/09 )  تاریخ بروزآوری: (1394/06/09 )

این مطلب (2,321)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

تعامل میان مولکول های ERalpha and mGluR1

محققان می گویند، نتایج این مطالعه حائز اهمیت است زیرا دارو URB-597 یک داروی ضد افسردگی است که یک مولکول مهم برای آزاد سازی انتقال دهندههای عصبی را تنظیم میکند. کاترین ولی استاد نرولوژی در دانشگاه نورت وسترن معتقد است: اهمیت مطالعه تفاوت های جنسیتی در مغز در خصوص ساخت بیولوژیکی است.

در این مطالعه محققان متوجه شدند که داروی URB-597 اثر یک اندوکانابینوئید به نام آناندامید(anandamide) را افزایش میدهد تا انتشار انتقال دهندههای عصبی را در موشهای ماده کاهش دهد. به گفته محققان، چرخش هورمونهای تولید مثلی عامل این تفاوت نیست. محققان میدانند که اختلالات مغزی در میان نرها و مادهها متفاوت است با این وجود تردیدهایی نیز در این مورد وجود دارد که آیا این تفاوت ها بیولوژیکی است و یا فرهنگی هستند.

 اما در این مطالعه یک تفاوت شیمیایی در میان مغزهای نر و ماده کشف شده است. محققان متوجه شدند که این اختلاف در سطح مولکولی و در تعامل میان مولکول های ERalpha and mGluR1 است. جزئیات بیشتر این مطالعه در مجله Neuroscience منتشر شده است.

برچسب: مغز; دانشگاه نورت وسترن ; افسردگی
اثر یا گردآوری: psypost;منبع: سایت علمی بیگ بنگ   -  لینک منابع: http://bigbangpage.com/?p=33589   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/02/07 07:53
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: