ثبت جهانی شوش تا 10 روز آینده به رای گذاشته می‌شود

ثبت جهانی شوش تا 10 روز آینده به رای گذاشته می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: پرونده شوش طی 10 روز آینده در مجمع جهانی یونسکو که در شهر بن در کشور آلمان برگزار خواهد شد به رای گذاشته می‌شود و امیدواریم با رای قاطع شوش ثبت جهانی شود و خوزستان به سومین لوگوی ثبت جهانی خود دست یابد.

تاریخ ثبت: (1394/04/03 )  تاریخ بروزآوری: (1394/04/13 )

این مطلب (1,387)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان، افشین حیدری در جمع خبرنگاران با اشاره به ثبت جهانی شوش اظهار کرد: پرونده شوش با کش و قوس‌های زیاد برای ثبت جهانی، تدوین و آماده شد. آماده‌سازی محوطه تاریخی شوش، خانه‌سازی‌ها و احیای موزه و انبارها با موفقیت، انجام شده و پرونده به یونسکو ارسال شده است. مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به پرونده ثبت جهانی ایذه گفت: جلسه اول ثبت جهانی ایذه برگزار شد و بعد از شوش، بررسی موضوع ثبت جهانی ایذه آغاز خواهد شد. امیدواریم نقش برجسته‌های ایذه با آثار بسیار ارزشمندشان بتواند به عنوان یک پرونده مستقل برای ثبت جهانی ارسال شود. حیدری افزود: در برابر کسانی که به محوطه‌ها و بناهای تاریخی تعرض می‌کنند کوتاهی نمی‌کنیم و با آن‌ها برخورد قضایی می‌شود. متاسفانه عده‌ای خارج از گود هستند که کمکی به استان خوزستان نمی‌کنند بلکه تنها ناامیدی را به جامعه تزریق می‌کنند. او با اشاره به وضعیت کوشک حمیدیه و ایوان کرخه اظهار کرد: برای نجات‌بخشی و مرمت کوشک حمیدیه اعتباری در نظر گرفته شده است. ایوان کرخه جزو آثار تاریخی است که متعلق به همه مردم است و اداره کل میراث فرهنگی پیگر جدی برای نجات بخشی آن است. حیدری تصریح کرد: در بخش گردشگری مشکلات فراوانی داریم. هم‌اکنون به فکر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حل مشکلات گردشگری هستیم. همچنین صنف مجتمع‌های بین راهی به زودی تشکیل می‌شود چون ارتقای سطح کیفی مجتمع‌های بین راهی جزو اولویت‌های کاری ما است. وی با اشاره به تشکیل کمیته گردشگری در شهرستان‌ها تاکید کرد: در حوزه گردشگری باید برنامه‌ریز‌های زیادی صورت گیرد و تنها اداره میراث فرهنگی متولی این امر نیست بلکه دستگاه‌های دیگر نیز باید در این حرکت با ما همراه باشند. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان بیان کرد: در سال گذشته اتفاق بزرگی افتاد و میزبانی راهنمایان گردشگری به ایران داده شد و راهنمایان گردشگری خوزستان نقش بسیاری در این زمینه ایفا کردند. در همین زمینه کشورمان توانست خود را به عنوان میزبان گردشگری در سال 2017 معرفی کند. امیدواریم حضور یک روزه راهنمایان گردشگری و خبرنگاران این حوزه از سراسر دنیا منجر به معرفی خوب خوزستان نیز شود. او خاطرنشان کرد: از سرمایه‌گذاران می‌خواهیم در بناهای تاریخی خوزستان سرمایه‌گذاری کنند. مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به راه‌اندازی سامانه میراث‌بان گفت: این سامانه با هدف دسترسی آسان اداره‌ها و مردم به اداره کل میراث فرهنگی راه‌اندازی شده است تا اخبار تخریب و تعرضات را با شماره 1820 به ما اطلاع‌رسانی کنند. او با اشاره به نقش موثر شهرداری در احیا و حفاظت آثار تاریخی گفت: شهرداری‌های استان‌هایی مانند تهران، اصفهان و شیراز در حال حاضر ورود خوبی به عرصه میراث فرهنگی داشته‌اند. شهرداری‌های استان ما نیز باید در بخش حفظ و احیای بناهای تاریخی مشارکت فعال داشته باشند. حیدری گفت: تا 10 روز آینده رییس اداره میراث فرهنگی حمیدیه، منصوب و همزمان با عید فطر بازارچه صنایع دستی در اهواز افتتاح خواهد شد. همچنین بعد از ماه مبارک رمضان پروژه‌های آب درمانی گلگیر و پروژه آب درمانی بهبهان راه‌اندازی می‌شود.

برچسب: شوش; دانیال نبی; یونسکو
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: http://www.isna.ir/fa/news/94040301773   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/02/07 15:29
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: