آیا “اسکول” نام یک پرنده است؟

آیا “اسکول” نام یک پرنده است؟

در یکی از فیلم های سینمایی ایران، هنر پیشه ای اشاره کرد که اسکول پرنده ای است که یادش می رود دانه هایی که برای زمستان جمع کرده کجا گذاشته است! با توجه به اینکه تم شوخی در آن مستتر نبود باید یک آفرین به نویسنده و سازنده فیلم گفت که در این قرن خودآگاه یا ناخودآگاه چنین دروغ هایی را تحویل مردم می دهند.

تاریخ ثبت: (1394/03/21 )  تاریخ بروزآوری: (1402/03/22 )

این مطلب (12,796)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

تصویری از پرندگان Puffin یا طوطی دریایی که در ایران به اشتباه به “اسکول” معروف شده است.

اسکول یا طوطی دریایی (Puffin)

عده ای باذوق گشته اند و پرنده ای که ظاهرش به این خصوصیت می خورد را پیدا کرده اند، تا جایی که موضوع با تم طنز و برای خنده بیان می شود مشکلی نیست، اما طبق معمول بیشتر افراد این موضوع را باور کرده اند! باور کنید یا نه بیشتر باورهای ما اینگونه شکل می گیرد و حتی به بخش های کاربردی و حرفه ای زندگی ما نیز نفوذ می کند! چرا که ما اصول ، تفکرات علمی و شیوه های واقعیت شناسی مان ضعیف است! در اینجا یک نمونه از سایتهای اسکل شناسی که هنوز پابرجا مانده است را می بینید.

تصویری از پرنده ای با نام Blue-footed Booby

امبل یا غاز پا آبی

 

بعد ها ایمیلی دریافت کردم که پرنده های اسکل تری به لیست اضافه می کرد! مانند امبل که تصویرش را در زیر مشاهده می کنید. آخر چگونه می توان پذیرفت که پرنده ای لانه اش را پیدا نکند، محل آذوقه غذایش را فراموش کند و با این حال در این سیستم بسیار سخت و خشن تنازع بقا و تولید مثل زنده بماند؟! شک نکنید موجود زنده ای که امروزه شما می بینید انتخابی است میان میلیاردها موجود زنده ای که نتوانستند در رقابت برای بقا ادامه دهند!

آنهایی که باقی مانده اند دارای توانایی های فوق العاده برای زندگی و تولید مثل هستند و تنها این آدم است که در حال نابودی و انقراض برخی از این موجودات زنده گران بهاست.

تصویر پیشین که با نام اسکول معرفی شده ،Puffin یا طوطی دریایی است، این پرنده ها معمولا در کنار سواحل یا جزیره ها زندگی می کنند و تعداد زیادی از آنها در ایسلند زندگی می کنند. غذای آنها ماهی و زوپلانکتوناست. آنها در کولونی های بزرگ (گاهی با جمعیت یک میلیونی!) زندگی کرده و لانه هایشان را در شکاف صخره ها یا سوراخ های درون خاک می سازند.

تصویر روبرو نیز Blue-footed Booby که در ویکی پدیای فارسی کودن پا آبی ترجمه شده است! به نظر شما غاز پا آبی نام بهتری نیست؟ به رای بگذاریم شاید نامش در ویکی پدیا عوض شود؟!

شنقل یا عقاب جغد اوراسیا

شنقل یا عقاب جغد اوراسیا

 

گونه ای جغد که به اشتباه آن را در شبکه های اجتماعی شنقل معرفی کردند.

شنقل پرنده ایه که غذاش رو میده اسکول براش نگه داره !!!
یعنی شنقل از اسکل ، اسکلتره

حال چطور مردم باور می‎‌کنند  این پرندگان نسل خود را تاکنون حفظ کرده‌اند؟!

برچسب: ناآگاهی; گالاپاگوس; پرندگان
اثر یا گردآوری: نویسنده : احمد مصدر / سایت علمی بیگ بنگ - کیارش کاظمی/انجمن خرد ;منبع: Puffin , Blue footed Booby, Eurasian Eagle Owl Hatched at National Aviary   -  لینک منابع: http://bigbangpage.com/?p=23308   -  

 ناآگاهی
 گالاپاگوس
 پرندگان
1403/02/14 09:18
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: