تاریخ ‌آمریکا (بخش پنجم: استقرار اروپاپیان؛ هـ- انگلیسی‌‌ها؛ هـ-7و8: کارولینای‌های شمالی و جنوبی)

تاریخ ‌آمریکا (بخش پنجم: استقرار اروپاپیان؛ هـ- انگلیسی‌‌ها؛ هـ-7و8: کارولینای‌های شمالی و  جنوبی)

اولین گروه مهاجران در سال ۱۶۷۰ از کشتی پیاده شده و در کنار رودخانه اشلی(Ashley)، در جنوب کارولینا مؤسسه‌ای تأسیس کردند.

تاریخ ثبت: (1398/02/12 )  تاریخ بروزآوری: (1398/02/12 )

این مطلب (1,403)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

موقعیت مستعمره‌های و ایالت‌های فعلی کارولینای شمالی و جنوبی  بروی نقشه ایالت متحده آمریکا

هـ 7و8: کارولینای شمالی - کارولینای جنوبی

 

در سال ۱۶۵۳ گروه کوچک و متهوری از ساکنان ویرجینیا به سبب نارضایی از محیط یا به انگیزه نوگرایی، تصمیم گرفتند خود را به دست حادثه سپرده و در نقطه دوردستی در جنوب قاره مستقر شوند. بنابراین بدون آنکه اجازه نامه یا امتیازی در اختیار داشته باشند، در حاشیه رود چووان(Chowan) سکنا گزیدند. این مهاجران بلافاصله پس از استقرار، از درخت‌های کاج که در پیرامونشان فراوان بود، به ساختن قیر و قطران که برای تعمیر یا ساختن کشتی‌های چوبی بسیار ضروری بود،پرداختند.

نشان‌های رسمی کارولینای شمالی و جنوبی

لیکن ده سال بعد، پس از بازگشت استوارت‌ها به قدرت، استیلای استعماری رسماً در این ناحیه آغاز گشت. به این ترتیب که چارلز دوم، با اعطای امتیازی به لرد کلارندون (Clarendon)، دوک آلبه مارل(Albemarle) و شش نفر نجیب زاده دیگر که او را در بازگشت به سلطنت یاری کرده بودند، پاداش داد که به موجب آن، حق مالکیت سرزمین وسیعی در جنوب و غرب ویرجینیا به ایشان اعطا می‌گردید. تردیدی نیست که آنها نیز بدون درنگ نام این مستعمره را به افتخار ولی نعمت خویش، کارولینا نهادند. این امتیاز نیز از همان قماشی بود که قبلا به «لرد صاحب» بالتيمور اعطا شده بود.

اولین گروه مهاجران در سال ۱۶۷۰ از کشتی پیاده شده و در کنار رودخانه اشلی(Ashley)، در جنوب کارولینا مؤسسه‌ای تأسیس کردند. دو سال بعد، تشکیل چارلستون تحقق پذیرفت. این دهکده بتدریج و با تأنی توسعه یافت لیکن در سایه مهاجرت‌های مداومی که از مبدأ جزيرة بارباد(Barbade) انجام می‌گرفت، در حال پیشرفت بود. به علاوه پیش از لغو فرمان نانت (۱۶۸۵) و بیشتر پس از لغو این فرمان، هوگنوها(Huguenots: طرفداران مذهب کالونیست) که در معرض شکنجه و آزار قرار گرفته بودند، در جست و جوی آزادی مذهبی به این بندر آمدند و براستی نیز از این آزادی برخوردار گشتند. لیکن مدیریتی نامطلوب و مزاحم در این شهر اعمال می‌گشت. بدین معنی که لرد‌های مذکور با دقت تام، یک «مدل بزرگ» تدوین و به موقع اجرا درآورده بودند و براساس آن، کوچکترین اعمال شهرنشینان را تحت نظارت خود درآورده و در زندگی آنان به دخالت می‌پرداختند. به همین جهت، چند سال در ناآرامی سپری شد و حتى توفان طغیانی نیز از سوی اهالی سر برداشت. گروهی از مخالفان، به شاه توسل جستند که آخرالامر به سال ۱۷۲۹ به تقسیم مستعمره به دو ایالت کارولینای شمالی و کارولینای جنوبی انجامید. هریک از این مستعمرات، حکومتی جداگانه داشت که حاکم آن از سوی پادشاه انتخاب می‌گردید.

برچسب: آمریکا; کارولینای شمالی; کارولینای جنوبی
اثر یا گردآوری: فرانک لوئی شوئل، ابراهیم صدقیانی (مترجم);منبع: آمریکا چگونه آمریکا شد   -  لینک منابع:   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/02/06 21:00
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: