کشف آثار تمدن پیش از تاریخ در ‌مشگین شهر

کشف آثار تمدن پیش از تاریخ در ‌مشگین شهر

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر از کشف آثار و نشانه‌های تمدن به جامانده از انسان دوران پیش از تاریخ در این شهرستان خبر داد.

تاریخ ثبت: (1397/08/12 )  تاریخ بروزآوری: (1397/08/12 )

این مطلب (1,994)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

به گزارش انجمن خرد آورده شده از ایسنا‌، ایمانعلی ایمانی صبح امروز  با اعلام این خبر تصریح کرد: به غیر از نقوش صخره‌ای یا سنگ‌نگاره‌های دو روستا در بخش مرادلو در 10 مکان جدید نیز آثاری کشف شده است. 

 

وی اضافه کرد: گستردگی و فراوانی سنگ نگاره‌ها ‌و تنوع حکاکی منطقه مشکین شهر یکی از نمونه‌های کم نظیر در نقوش صخره‌ای ایران و جهان است. 

به گفته سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر به ضرورت تداوم مطالعات نقوش صخره‌ای اشاره کرد و بیان کرد: نقش های کشف شده از انسان‌های در حالت شکار با کمان، سواره در حال رفتارهای موزون و جادوگرانه است. 

ایمانی ادامه داد: استل‌های بز کوهی، نقش‌های لنگر کشی میادین شکار گوزن به صورت‌های فردی و جمعی، تیراندازی و صحنه‌های جنگ نشانگر سکونت انسان در پیش از تاریخ بخش دیگری از نقش و نگارها است. 

وی سنگ نگاره‌های منطقه مشکین شهر را که دارای نقش مایه‌های متنوع انسانی، حیوانی و نمادین هستند، فرصت مغتنمی در جهت افزایش بهره وری‌های هنری و توسعه گردشگری شهرستان و استان عنوان کرد.

برچسب: مشگین شهر; پیش از تاریخ; محوطه باستانی
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: https://www.isna.ir/news/97081205401   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/01/31 21:55
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: