آبشارهای آذربایجان شرقی (پنج - آبشار سرکندیزج شبستر)

 آبشارهای آذربایجان شرقی (پنج - آبشار سرکندیزج شبستر)

برای رفتن به آبشار می‌بایست با خودرو از میان روستا گذشت. کوچه‌های باریک با تابلوهایی بزرگ در این روستا جلب توجه می‌کند. اگرچه آبشار در روزهای تعطیل مشتاقان بسیاری دارد.

تاریخ ثبت: (1397/01/10 )  تاریخ بروزآوری: (1397/01/10 )

این مطلب (5,028)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

آبشار سرکندیزج، شبستر

آبشار سرکندیزج شبستر (Sarkandizaj)

 

این آبشار دیدنی در شمال روستای سرکندیزج (38درجه 14 دقیقه شمالی و 45 درجه و 52 دقیقه شرقی) واقع شده و یکی از مهمترین مناطق تفرج و کوهپیمایی در منطقه به حساب می‌آید.

مسیر روستا از ۱۸ کیلومتری شرق شبستر جدا شده و یک جاده آسفالته پنج کیلومتری شما را به روستای سرکندیزج می‌رساند. برای رفتن به آبشار می‌بایست با خودرو از میان روستا گذشت. کوچه‌های باریک با تابلوهایی بزرگ در این روستا جلب توجه می‌کند. اگرچه آبشار در روزهای تعطیل مشتاقان بسیاری دارد و خانواده های بسیاری برای استفاده از طبیعت ناب منطقه به آن پناه می‌برند ولی امکانات اقامتی و سیاحتی منطقه ناچیز است و عبور مداوم خودروها از میان روستا نیز آرامش اهالی را برهم می‌زند. در ادامه مسیر بعد از گذشتن از درختان بلند گردو و بادام به انتهای مسیر ماشین رو می‌رسید و از آنجا تا محل آبشار حدود ۱۵ دقیقه پیاده روی دارد. آبشاری بسیار زیبا و دیدنی که طبیعت آن با طبیعت منطقه به کلی متفاوت است. اگر چه چشمه یا رود منتهی به آبشار، عرض کمی دارد ولی مسیر دسترسی به آن بسیار جالب و منحصربفرد است. آبشار در انتهای یک شکاف حدود دویست متری واقع است که دو طرف آن را صخره های بلند فرا گرفته و برای دیدن آن باید از میان این دره و از دل آب گذشت. در انتهای شکاف، محوطه‌ای نمایان می‌شود که با قطرات آب پراکنده از آبشار بسیار هیجان انگیز و شادی بخش شده است. به گفته اهالی، چند آبشار مشابه نیز در جهت‌های دیگر این صخره پر شکاف واقع هستند که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند.

نقشه و مسیر دسترسی به آبشار سرکندیزج شبستر

کوه میشو با جهت شرقی- غربی بطول بیش از سی کیلومتر و عرض یک کیلومتر مانند دیوار عظیمی سرتاسرشمال منطقه شبستر را می‌پوشاند که حداکثر ارتفاع آن از سطح دریاهای آزاد به نام قله علمدار (۳۱۶۵ متر) می‌باشد. مناطق جنوبی کوه علمدار، با برخورداری از طبیعت زیبا، کمربندی سبز از باغات و اراضی کشاورزی و پدیده‌های طبیعی منحصربفردی چون سواحل دریاچه ارومیه، چشمه‌ها و قنات‌های پرآب و نیز برخورداری از آب و هوای مطلوب و دل انگیز در نزد ایرانیان به ویژه آذربایجانی‌های طبیعت دوست از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است. جاذبه‌های طبیعی شهرستان شبستر هر ساله پذیرای تعداد کثیری گردشگر در گروه های سنی و طبقات مختلف مردم از گوشه و کنار کشور پهناور ایران می باشد.

برچسب: آبشار; آذربایجان شرقی; شبستر
اثر یا گردآوری: مهندس مجید اسکندری ;منبع: آبشارهای ایران   -  لینک منابع: https://www.irandeserts.com/article/%D8%A2%D8%A8%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%DA%A9%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B2%D8%AC%D8%8C-%D8%B4%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%B1/   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/01/30 05:23
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: