طبقات اول و دوم بنای زیگورات چغازنبیل مرمت شد.

طبقات اول و دوم بنای زیگورات چغازنبیل مرمت شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل مرمت طبقات اول و دوم بنای زیگورات چغازنبیل را از اقدامات مهم مرمتی پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه در سال جاری اعلام کرد.

تاریخ ثبت: (1394/11/26 )  تاریخ بروزآوری: (1394/11/26 )

این مطلب (2,024)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

به گزارش انجمن خرد به نقل از ایسنا؛  مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل گفت: اقدامات اجرایی این پروژه که با برپایی کارگاه حفاظت و مرمت، تامین مواد و مصالح بهینه و نیروهای مورد نیاز از شهریور ماه سال جاری آغاز شده بود به تازگی پایان یافته است.

علی‌رضا رازقی همچنین مرمت و اجرای اندود حفاظتی قسمت‌هایی از حصار درونی، میانی و همچنین دروازه‌های ورودی معبد را که در اثر بارندگی‌های ماه‌های گذشته آسیب دیده بودند را از جمله اقدامات صورت گرفته سال جاری در این بنا عنوان کرد.

به گفته رزاقی: پاکسازی سطوح زیگورات، آماده کردن آن‌ها جهت اندود مجدد در جبهه‌های شمالی، شمال شرقی و جنوب غربی، اصلاح شیب‌بندی سطوح جهت تسریع و تسهیل حرکت آب‌های سطحی، مرمت و احداث ماهیچه‌های خشتی کاهگلی در لبه‌های طبقات و سطوح به منظور جلوگیری از سرریزآب‌های سطحی بر روی دیواره‌ها، پر کردن شیارهای موجود در بدنه اتاق های ضلع جنوب غربی که در زمان گریشمن حفاری شده اند و... از دیگر اقدامات مرمتی در این اثر جهانی است.

مدیر این پایگاه میراث جهانی  خاطرنشان کرد: این بنای تاریخی شاهد منحصر به فرد و استثنایی از فرهنگ و سنت تمدن ایلامی، شاهدی از اعتقادات ایلامیان به عنوان یک از قدیمی‌ترین گروه‌های بومی ناپدید شده ایران و نمونه برجسته از فضاهای شهری با طراحی ایلامی است.

برچسب: چغازنبیل; محوطه تاریخی; ایلام
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: http://isna.ir/fa/news/94112415473   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/02/06 04:24
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: