کشف عتیقه‌های 3000 ساله در املش

کشف عتیقه‌های 3000 ساله در املش

فرمانده انتظامی املش از کشف دو قطعه شیء عتیقه 3000 ساله در این شهرستان خبر داد.

تاریخ ثبت: (1398/03/22 )  تاریخ بروزآوری: (1398/03/22 )

این مطلب (1,875)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

به گزارش انجمن خرد آورده شده از ایسنا، سرهنگ قاسم جانعلی‌پور در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه شخصی در منزل خود اشیاء عتیقه نگهداری می‌کند،  بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

 

این مقام انتظامی افزود: ماموران پلیس با انجام تحقیقات نامحسوس از صحت موضوع اطمینان حاصل کرده و با هماهنگی مقام قضایی به منزل مورد نظر اعزام شدند.

 

وی با بیان اینکه در بازرسی از این مکان دو قطعه کوزه سفالی عتقیه کشف شد، گفت: کارشناسان میراث فرهنگی قدمت اشیاء عتیقه کشف شده را حدود 3000 سال اعلام کردند.

 

این مقام انتظامی گفت: ارزش ریالی آثار تاریخی کشف شده از سوی کارشناسان اداره میرات فرهنگی در دست بررسی است؛ در این راستا متهم 25 ساله دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی املش در پایان با بیان اینکه آثار تاریخی و باستانی هر کشوری نشان دهنده فرهنگ و تمدن آن کشور است از شهروندان خواست، در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند.

برچسب: آثار باستانی; املش; گیلان
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: https://www.isna.ir/news/98032210112   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/01/30 20:07
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: