توضیح درباره وضعیت کتیبه سنگ‌نگاره کوه ارنان مهریز

توضیح درباره وضعیت کتیبه سنگ‌نگاره کوه ارنان مهریز

در پی انتشار خبر «سنگ نگاره ۳۵۰۰ ساله در مدرسه رها شده است»، اداره کل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نسبت به برخی از موارد مطرح شده در این گزارش، توضیح‌هایی ارایه کرده است.

تاریخ ثبت: (1397/06/18 )  تاریخ بروزآوری: (1397/06/18 )

این مطلب (1,954)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

به گزارش انجمن خرد آورده شده از ایسنا، در این توضیح که درواقع انتقال توضیح‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد است،  آمده است: «این مدرسه با نام ضیاییه معروف به زندان اسکندر مربوط به سده هفتم هجری– قمری واقع در شهرستان یزد یکی از قدیمی‌ترین اماکن تاریخی متعلق به میراث فرهنگی کشور با ثبت شماره ثبت ۷۷۰ است که هر ساله نیز پذیرای جمع کثیری از بازدیدکنندگان داخلی و خارجی بوده و هم زمان به عنوان نمایشگاه دائمی سنگ نگاره‌های یزد نیز شناخته می‌شود که خوشبختانه انتخاب قرارگیری سنگ نگاره کوه ارنان در این مکان تاریخی از دو منظر تخصصی و پر مخاطب بودن، انتخابی بایسته و به جا بوده است.

این سنگ‌نگاره از بیست سال گذشته که در نقش نماینده‌ای از دیگر سنگ‌نگاره‌های موجود در استان (مهریز، بهاباد،خاتم و تفت) در معرض بازدید علاقمندان قرارگرفته است، با احتساب مباحث امنیتی اعم از دوربین و نرده چوبی و همچنین نگهبان تمام وقت نگهداری شده و تاکنون هیچ گونه آسیب فیزیکی شامل خراش، فرسودگی یا هرگونه دست نویس روی آن انجام نشده است، دست‌نویس نامتعارف سنگ نیز مربوط به قریب به پنجاه سال قبل و پیش از انتقال به موزه بوده و خبر درج شده کاملا تکذیب می‌شود.»

برچسب: کتیبه; سنگ‌نگاره; مهریز
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: https://www.isna.ir/news/97061708557   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/01/30 08:19
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: