پشتیبانی OCR از زبان فارسی در گوگل‌درایو

پشتیبانی OCR از زبان فارسی در گوگل‌درایو

بعد از مدت‌ها انتظار، سرانجام به لطف کمپانی گوگل، ابزار OCR مجانی که برای تبدیل عکس به متن قابل ویرایش به کار می‌رود، هم اکنون از زبان فارسی نیز پشتیانی می‌کند.

تاریخ ثبت: (1394/05/21 )  تاریخ بروزآوری: (1394/05/21 )

این مطلب (2,376)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

بعد از اضافه کردن زبان فارسی توسط گوگل به بخش جستجوی صوتی که در پست "تبدیل گفتار به نوشتار زبان فارسی در سرویس‌های گوگل" به آن پرداختیم، این کمپانی به تازگی امکان دیگری را برای کاربران فارسی در نظر گرفته است که به کمک آن، ابزار محبوب OCR ، از این پس از زبان فارسی نیز پشتیبانی خواهد کرد.

OCR ابزاری بسیار کاربردی در زمینه‌ی تبدیل عکس از متن، به متن‌های قابل ویرایش است که استفاده از آن مزیت‌های بی‌شماری مانند اسکن یک تحقیق، و تبدیل آن به متن قابل ویرایش در Word یا ...، را به همراه دارد که تا به امروز، استفاده از آن تنها برای متن‌های انگلیسی و غیرفارسی ممکن بود. البته نرم‌افزار‌های متعددی در این زمینه با وعده‌ی پشتیبانی از زبان فارسی ساخته و منتشر شده است که اگر نتایج به دست آمده‌ی آن‌ها را مشاهده کنید، به این موضوع پی خواهید برد که این وعده‌ها، تنها شعارهایی تبلیغاتی بوده و در عمل، نتایج به دست آمده به قدری ضعیف و پر از خطا است که قابل استفاده نخواهند بود.


 به تازگی اما گوگل اقدام به اضافه کردن زبان فارسی در بخش OCR سرویس تحت‌وب گوگل‌درایو کرده است که با توجه به آزمایشی که برای میزان دقت این ابزار گوگل انجام دادیم، نتیجه‌ی شگفت‌انگیزی را مشاهده کردیم. در این آزمایش، یکی از پست‌های زومیت را به صورت اسکرین‌شات جدا کرده و در گوگل‌درایو آپلود و تبدیل کردیم. متن تحویل داده شده، تنها دارای ایرادهایی بسیار جزئی و در حد یک حرف در چند خط بود که به عنوان اولین نسخه‌ی فارسی از این تکنولوژی، بسیار فراتر از انتظار ظاهر شده و بدون شک در بروزرسانی‌های بعدی، این خطاها به حداقل خود نیز خواهند رسید.

اگر شما هم علاقه‌مند به امتحان این ابزار که هم‌اکنون از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند شده‌اید، کافیست تا عکس خود را در گوگل‌درایو آپلود کنید و بعد از آن، با راست‌کلیک روی عکس، و انتخاب گزینه‌ی Open With Google Doc، بعد از چند ثانیه خروجی متنی و قابل ویرایش عکس را تحویل بگیرید. ذکر این نکته نیز ضروری است که این امکان فعلا تنها در نسخه‌ی تحت‌وب گوگل‌درایو قابل دسترس است.

برچسب: گوگل‌درایو ; OCR ; گوگل
اثر یا گردآوری: ;منبع: اقتصادآنلاین   -  لینک منابع: http://www.eghtesadonline.com/fa/content/92259   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/01/30 06:21
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: