فابیوس، فاصله رسیدن‌ به‌ توافق‌ را دور کرد

فابیوس، فاصله رسیدن‌ به‌ توافق‌ را دور کرد

حسین فیاض قنیبر خبرنگار شبکه تلویزیونی العربیه در وین گفت: مذاکرات وین زمانی که لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه به آن اضافه شد در آستانه موفقیت بود، اما فابیوس فاصله رسیدن به توافقنامه را دورتر کرد.

تاریخ ثبت: (1394/04/08 )  تاریخ بروزآوری: (1394/04/08 )

این مطلب (668)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

مذاکرات زمان‌ورود لوران‌فابیوس درآستانه‌موفقیت بود!

شبکه العربیه گزارش داد: فرانسویها حاضر نیستند هیچ انعطافی در برابر ایرانیها از خود نشان دهند.

حسین فیاض قنیبر خبرنگار شبکه تلویزیونی العربیه در وین گفت: مذاکرات وین زمانی که لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه به آن اضافه شد در آستانه موفقیت بود، اما فابیوس فاصله رسیدن به توافقنامه را دورتر کرد. فابیوس نکاتی را از پاریس به همراه آورد که آنها را شرط دستیابی به توافقنامه توصیف کرد. وزیر امور خارجه فرانسه به متحدانی که فراموش کرده اند، یادآوری کرد این کشور ابرقدرت مستقلی است و می خواهد در مذاکرات بر این مسئله تاکید کند.

در ادامه این گزارش آمده است: یک منبع غربی پیش بینی کرد چند روز آینده دشوارترین روزها در دوازده سال گذشته باشد. علاوه بر موانع سنتی در مذاکرات، مانع جدیدی هم اضافه شد که مربوط به اصرار غربیها بر ورود به مراکز نظامی ایران و نه فقط مراکز هسته ای است. مذاکره کنندگان همچنین درباره سرنوشت ذخایر اورانیوم غنی سازی شده در ایران هم بحث و گفتگو می کنند که به ده هزار کیلوگرم می رسد. توافق (بیانیه) لوزان اجازه نمی دهد این ذخایر بیش از سیصد کیلوگرم باشد.

کلسی داوینبورت مدیر موسسه نظارت بر تسلیحات در وین به العربیه گفت:«گزینه هایی در برابر ایران قرار دارد که می تواند انتخاب کند و آنها مثبت است. فروش این ذخایر، انتقال آن به خارج یا کاهش درصد غنی سازی این ذخایر از جمله گزینه هاست.»

خبرنگار شبکه العربیه گفت: مذاکرات وین همزمان با دیدارهای پی در پی جان کری و محمد جواد ظریف منتظر رسیدن وزرای امور خارجه دیگر کشورهاست. پاریس می گوید ضمانت های ضروری برای حفظ امنیت و صلح جهانی را نادیده نخواهد گرفت. از ژنو تا لوزان و سپس وین، فرانسویها هیچ انعطافی در برابر ایرانیها از خود نشان نمی دهند. دیپلمات ها در وین، موضع وزیر امور خارجه فرانسه را سرسختانه ترین موضع بین همتایان غربی اش می دانند. موضع پاریس تاکنون بارها آمریکاییها را که برای دستیابی به توافقنامه عجله دارند، در تنگنا قرار داده است.

منبع:  انتخاب

برچسب: مذاکرات هسته‎ای; فرانسه; فابیوس
اثر یا گردآوری: ;منبع: اقتصادآنلاین   -  لینک منابع: http://www.eghtesadonline.com/fa/content/87611   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/02/04 10:17
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: