محمد علی افشانی شهردار جدید تهران کیست.

محمد علی افشانی شهردار جدید تهران کیست.

سید محمدعلی افشانی (زادهٔ ۱۳۳۸ در دهدشت یکی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد ) شهردار تهران، سیاستمدار اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است.

تاریخ ثبت: (1397/02/23 )  تاریخ بروزآوری: (1397/02/23 )

این مطلب (2,160)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

حزب اعتماد ملی

 افشانی در دولت یازدهم استاندار فارس و معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در دولت دوازدهم بود.

سوابق و تحصیلات
افشانی دارای کارشناسی مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه شیراز و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی (MBA) از دانشگاه صنعتی شریف است. سید محمدعلی افشانی از فعالان اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است.[*] او با امضای نامه‌ای در سال ۱۳۸۲ در حمایت از تحصن و استعفاء جمعی از نمایندگان مجلس ششم که شورای نگهبان را نهادی مانع آزادی انتخابات در ایران خوانده بود از مقام خود استعفاء کرد. وی همچنین در هشتم خردادماه سال ۱۳۸۴ نشان دولتی «درجه دوم سازندگی» از سید محمد خاتمی دریافت کرد. او معاون سابق وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بوده‌است. در سابقه افشانی معاونت استانداری استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و سمنان نیز به چشم می‌خورد. وی همچنین افتخاراتی همچون لوح تقدیر کسب رتبه برتر دستگاه‌های اجرایی کشور از رئیس‌جمهور در سال ۸۴، لوح تقدیر مدیر نمونه ملی از معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، لوح تقدیر کسب رتبه اول عمرانی دستگاه‌های اجرایی کشور از وزیر آموزش و پرورش، لوح تقدیر عملکرد، از وزیرکشور، لوح تقدیر عملکرد از وزیر آموزش و پرورش، لوح تقدیر عملکرد، از وزیر جهاد کشاورزی و لوح تقدیر عملکرد از استاندار خوزستان را نیز در پرونده مدیریتی خود ثبت کرده‌است.


استاندار فارس
سید محمد علی افشانی طی حکمی از سوی عبدالرضا رحمانی فضلی، در تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۹۴ رسماً استاندار فارس شد. به موجب این انتصاب، ۱۸ نفر از نمایندگان استان فارس در اعتراض به انتخاب افشانی از سمت خود استعفا دادند.


شهردار تهران
سید محمد علی افشانی پس از استعفای شهردار سابق محمدعلی نجفی با کسب ۱۹ رای از اعضای شورای شهر تهران به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

 

 

 

 


پاورقی:

 

*حزب اعتماد ملی

حزب اعتماد ملی یکی از احزاب اصلاح طلب فعال در جمهوری اسلامی ایران است. این حزب توسط مهدی کروبی پس از شکست وی در انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۳۸۴) و کناره‌گیری او از دبیرکلی مجمع روحانیون مبارز تأسیس شد. به گفته مهدی کروبی، تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۳۸۴) موجب حذف وی شد. هم‌اکنون کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی است. طبق اظهارنظر سران حزب اعتماد ملی، این حزب، موافق برقراری رابطه با آمریکا است.

پس از حصر مهدی کروبی، رسول منتجب نیا به عنوان قائم مقام او، مسئولیت اداره حزب را بر عهده دارد.

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان (و قبل از آن رئیس سازمان میراث فرهنگی) و سید کامل تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی کشور و نوروززاده مدیرعامل شستا از شاخص‌ترین اعضای این حزب در دولت تدبیر و امید هستند.

همچنین الیاس حضرتی و احمدمازنی از اعضای حزب اعتماد ملی هستند که در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در لیست امید تهران قرار گرفتند و به عنوان نماینده تهران وارد مجلس شدند. مهدی مازنی رئیس شاخه جوانان و دانشجویان، آرزو فاطمی رئیس کمیته تشکیلات و سمیه طهماسبی رئیس شاخه بانوان اعتماد ملی هستند. سید محمدجواد حق‌شناس، سید ابراهیم امینی از اعضای حزب اعتماد ملی بودند که توانستند در انتخابات شورای شهر پنجم تهران وارد لیست امید شوند و سه کرسی از شورای شهر تهران را به خود اختصاص دهند. کروبی در تاریخ ۹ دی ماه ۱۳۹۶ و در پی بروز برخی اختلافات داخلی نامه‌ای به حضرتی نوشت و از او خواست با همراهی ۱۱ تن از اعضای شورای مرکزی مشکلات را حل کنند.

 

برچسب: افشانی; شهردار; تهران
اثر یا گردآوری: ;منبع: ویکی پدیا   -  لینک منابع: https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AF%D9%87%D8%AF%D8%B4%D8%AA   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/01/31 18:58
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: