پردیس کوروش تهران در تسخیر داعش! خودجوش یا خودسر؟ فیلم ساز وابسته بی اطلاع!

پردیس کوروش تهران در تسخیر داعش! خودجوش یا خودسر؟ فیلم ساز وابسته بی اطلاع!

باید از طراح و ایده‌پرداز این خلاقیت تبلیغاتی پرسید بعد از گذشت 2 ماه از آغاز اکران فیلم "به وقت شام" این اقدام چه جایی از اعراب دارد؟

تاریخ ثبت: (1397/02/18 )  تاریخ بروزآوری: (1397/02/18 )

این مطلب (2,601)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

داعشی های مسخره به کوروش حمله کرده و مردم بگناه را برای فروش فیلم مسخره تر وحشت زده کردند.

 بعدازظهر روز 2شنبه (17 اردیبهشت) افرادی با ظاهر نیروهای داعشی در محوطه جلوی پردیس سینمایی کوروش (واقع در غرب تهران) سوار بر اسب و اسلحه بدست ظاهر گشتند و بعد از انجام حرکاتی نمایشی به داخل مجتمع (فود کورت) حمله کردند.

بنابر اظهارات شاهدان از ساعاتی پیش از این نمایش گوینده پردیس کوروش (با سبکی لاله‌زار گونه قدیم) مردم را به این رخداد نوید می‌داد: حاضرین محترم پردیس کوروش امشب اکران مردمی فیلم سینمایی «به وقت شام» بسیار متفاوت برگزار می‌شود!

در ادامه چند بازیگر با هیئت داعشی و مسلح در طبقات به راه افتاده و با همان لحن وحشی های داعشی جملاتی را با خشم بیان می‌کردند، زنان و کودکان با چهره های وحشت زده و جیغ و فریاد های بی امان نظم کل پردیس را بهم ریخته بودند و خانم جوانی از هوش رفت. حاضرینی هم بودند که با خنده و استهزا با نیروهای داعشی عکس و سلفی می گرفتند! 

 

حرکات ترس‌آور گروه نمایشی باعث ناراحتی و اعتراض چند نفر نسبت به عملکرد آنها شد.

 

بعد از تمام شدن این جار و جنجال، ابراهیم حاتمی‌کیا در اکران فیلم حاضر شد و وقتی که با اعتراض خانمی به این اقدامات مواجه گشت اظهار بی اطلاعی کرده وگفت: این کار زشتیه!

در سینمای جهان استفاده از کراکترهای یک فیلم سینمایی در مراسم افتتاحیه آن سابقه ای بسیار طولانی دارد و معروفترین آنها را می توان سری فیلم‌های "جنگ ستارگان" جورج لوکاس دانست که با پوشیدن لباس و گریم هم شکل شخصیت‌هایی چون "چوباکا" و "دارت ویدر" در مراسم فرش قرمز حاضر می‌شوند، این سنت تا به امروز هم ادامه داشته است. و یا با کراکترهای انیمیشنی که لباس آنها را کسانی پوشیده اند کارناوال راه می اندازند و فضایی مفرح و جذاب را برای حاضرین فراهم می کنند.

نیما حسنی نسب (منتقد فیلم) اشاره کرده است «حتی فیلمسازان "زی مووی" مثل ویلیام کسل برای بازاریابی و تبلیغات روزهای اکران آثارشان تمهیدات جالب و عجیب و گاه مسخره ای به کار می بردند؛ مثلا جلوی سالن سینماهای فیلم ترسناکشان آمبولانس می گذاشتند یا کالسکه و تابوت می آوردند، از سقف سالن نمایش فیلم اسکلت ول می کردند روی تماشاگر یا دربان و کنترلچی سینما را شبیه کاراکترهای مسخره فیلم گریم می کردند و در نمایش های ویژه و افتتاحیه ها سر بریده پرت می کردند روی صحنه و خلاصه شیرین کاری و مضحکه و فضای هجوآلود فیلمشان را به پخش و اکران هم می کشاندند تا شاید چندتایی بیشتر مشتری برای کارشان دست و پا کنند.»

البته همه این ترفندهای تبلیغاتی در راستای به یاد ماندن و ایجاد فضایی مفرح و شاد برای مخاطبان است نه ترساندن و رعب و وحشت مردم! 


با توجه به اظهار بی اطلاعی حاتمی‌کیا از این اقدام، اساسا نهاد (اوج) و یا کسانی که این حرکت - تبلیغاتی! - را راه انداخته‌اند یا باید "خودجوش" بوده باشند یا "خودسر". 

پخش اعلامیه تبلیغاتی، اعلان بلندگو داخل پردیس کوروش، آوردن اسب به خیابان، بستن محوطه اطراف و همکاری عوامل امنیتی پردیس، انجام گریم و پوشش داعشی، گرفتن اسلحه و شمشیر در دست و حجم عکاسان حاضر در سالن نمایش فیلم، به هیچ گونه نشان از خودسری و خودجوشی ندارد.

حال باید از طراح و ایده‌پرداز این خلاقیت تبلیغاتی پرسید بعد از گذشت 2 ماه از آغاز اکران فیلم "به وقت شام" این اقدام چه جایی از اِعراب دارد؟ این حرکت اگر در راستای تبلیغات و فروش بیشتر برای فیلم باشد که بسیار دیر است و بیشتر ضدتبلیغ.

و یا اگر برای هدف دیگری طراحی شده که دیگر چه نیازی بود چنین فیلم پرخرجی ساخته شود؟ از همان ابتدا با راه انداختن چندین نمایش این شکلی به آن هدف غایی می رسیدید و اینهمه وقت و هزینه هم برای ساخت چنین فیلمی از دست نمی دادید!


بعد از انتشار ویدیوهای این اتفاق در فضای مجازی موج انتقادات به این حرکت تبلیغاتی از همه طرف شکل گرفت و اهالی هنرو سینما هر کسی به شکلی انزجار و نارضایتی خود را از این اقدام ابراز کردند

داعشی های مسخره به کوروش حمله کرده و مردم بیگناه را برای فروش فیلم مسخره تر وحشت زده کردند.

مریم نراقی (روزنامه نگار):
آدم انگشت به دهان می‌ماند. واقعا ماجرا چیست. آقای حاتمی‌کیا بالاخره نفهمیدیم داعش ترسناک است، شوآف است، قدرتمند است یا پوشالی؟ این از شما که مدت‌هاست نمیفهمیم چه می‌گویید و چه میخواهید.

جناب آقای اوج محترم در نهایت اینکه، این فیلم هم مثل هزاران فیلم سینمایی دیگر فروش نکرد و شکست خورد، چه میشود مگر،که از هر سرمایه‌گذار دیگری مستاصل‌تر شدید و اینگونه خودتان را به در و دیوار کوبیدید. به مردم فکر نکردید، به تصویری که امشب از ایران جلوی چشم کودکان ساختید، ایول به شما که امشب با ایجاد رعب و وحشت، قبح حضور داعش در پایتخت را هم از بین بردید. چقدر متناقضید شما.

شما امروز حرمت مدافعان حرم را شکستید، آنها از جان‌شان گذشتند تا زنان و کودکان سرزمینشان داعشیان حیوان صفت را تجربه نکنند و شما برای زنان و کودکان سرزمین‌تان مانور رعب و وحشت برگزار کردید. لااقل آزاده باشید

نیما حسنی نسب (منتقد فیلم): 
واقعا مسوولیت این افتضاح شرم آور را چه کسی به عهده می گیرد؟ این جایگزینی زشتِ حماقت و شناعت به جای هنر و فرهنگ و سرگرمی را چه کسانی طراحی و اجرا کردند و کدام هدف یا انگیزهء چرک و نفرت انگیز پشت این بالماسکهء مهوع خوابیده است؟ ابراهیم حاتمی کیا که فریاد زدن و لعن کردن را خوب بلد شده چرا صدایش درنمی آید و به این نمایش بلاهت بار اعتراض نمی کند؟

مردم این روزها به قدر کفایت زامبی و آدمخوار و هیولا دور و برشان می بینند و هول و هراس زیستن در این روزگار برای نابودی سلامت روانی هر انسانی کافی است. نکند کشاندن حال و هوا و فضای مضحک فیلم به وقت شام از پرده سینما به واقعیت زندگی روزمره هم از وظایف وابستگان است؟ شاید هم به رخ کشیدن شمشیر و مسلسل و رعب افکنی قرار است تداوم تماتیک و پروپاگاندای پشت این فیلم باشد؟ واقعا عبارت معروف و محبوبِ تشویش اذهان عمومی مصداقی بارزتر از این دارد؟ دور نیست که طراحان و مجریان این ماجرا هم تشویق شوند و ترفیع بگیرند و ما همچنان دلخوش به امنیت، روی آرامش را نبینیم.

داعشی های مسخره به کوروش حمله کرده و مردم بیگناه را برای فروش فیلم مسخره تر وحشت زده کردند.

کیوان کثیریان (خبرنگار سینمایی):
بی تردید آنها که این نمایش زشت و بیمارگون را ترتیب دادند و هم آنان که در تصاویر دیده می‌شوند، نه تنها از سلامت روان بی بهره‌اند بلکه از داشتن حداقلِ شرافت و وجدان نیز محرومند.

چه حقارت آمیز است که هزینه روحی و جانی چنین ایده‌های تبلیغاتی سودجویانه و سخیفی را مردم باید بپردازند؛ مردمی که این روزها زیر هجوم انواع ستم‌ها و فشارها دارند له می‌شوند. بد نیست همگی شان که بی شک طبق هر منطق و قانونی مجرم محسوب می‌شوند، پیش از مراجعه به پزشک و اقدام برای بستری فوری، از افکار عمومی و ملت ایران عذرخواهی کنند

بزرگمهر حسین‌پور (کاریکاتوریست):
الان شما فک کردید اینا داعشی ان؟ ینی اینقد ساده‌لوحید؟ ای بابا... واقعا الان اون یارو با اسلحه وارد پاساژ شد و دنبال مردم کرد شما فک کردید واقعیه؟ بابا این تبلیغه...شیرین کاریه! خب اگه زن حامله ای بچش و انداخت ...بچه ای خیس کرد خودشو...پیرزنی یهو جان به جان آفرین تقدیم کرد و دختری از ترس غش کرد و شل شد! ...خب اونا خودشون قاطی ان...وگرنه تبلیغ به این باحالی و خلاقانه‌ای! ببینید چه خوشگل دنبال مردم می کنن؟!

خلاقیت یعنی این. به خدا دلم وا شد این و دیدم...یه چند وقت هیجان و اضطراب و استرس و حمله داعش و گرونی دلار و گشت ارشاد و اوضاع اسف بار اینترنت و رو هوا بودن برجام و فرار کردن مرتضوی و فلان و بسار و اینا رو نداشتیم دلم گرفته بود یه هیجان می‌خواست.

خدایا شکرت این آدم خلاقا هستن تو این مملکت نمی ذارن دلمون بگیره... اصلا محدودیت باعث این خلاقیت میشه.همیشه گفتن...نه که همه بیلبوردا و رادیو تلویزیون و در و دیوار رو از حاتمی کیا گرفتن...از این جور تبلیغا میکنه یه وقت کسی شک نکنه...! می خوامتون به خدا...همتون رو.مخصوصا اونی که داعش درونش زده بالا دنبال یه بدبختی میکنه.


منصوره بسمل (مشاور رسانه‌ای سینما):
مغز متفکر این سیرک مسخره کدام مدیر تبلیغات و رسانه بوده است؟ پاسخ مردم وحشت زده را به درگاه خداوند چه خواهید داد؟فروش فیلم به چه قیمتی میسر خواهد بود؟ البته اگر در پی این ایده، افزایش فروشی وجود داشته باشد!آیا ترساندن مردم گناه نیست؟

اینجا ایران است و ما بارها ایمان داشته ایم که در کشوری امن زندگی می کنیم. سردار قاسم سلیمانی قهرمان این روزهای اکثریت جامعه ماست چون تلاش هایش در جهت امنیت منطقه قابل رویت و تحسین است.

این حرکت تخلف در تبلیغات است. شما را به خدا به مردم آسیب دیده این سرزمین رحم کنید. ما هنوز هم دوست داریم با «آژانس شیشه ای» اشک بریزیم اما چهره وحشت زده مردمی را که برای تفریح در یک مکان عمومی آمده‌اند نبینیم.

برچسب: داعش; حاتمی کیا; به وقت شام
اثر یا گردآوری: ;منبع: عصر ایران   -  لینک منابع: http://www.asriran.com/fa/news/608037   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/02/01 04:24
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: