تپه بزرگ دریایی «بریِر»

تپه بزرگ دریایی «بریِر»

«بریر» با وسعتی بیش از 3000 کیلومتر بزرگترین تپه دریایی جهان است. این تنها تپه مرجانی کره زمین است که از فضا قابل رویت است. سلسله تپه‌های «بریر» همچنین عنوان بزرگترین ساختار تشکیل شده از موجودات زنده را یدک می‌کشد. این جاذبه گردشگری کشور استرالیا از میلیون‌ها اورگانیسم کوچک تشکیل شده و میزبان گونه‌های زیبایی از حیات‌وحش است. «بریر ریف» شامل2900 تپه مرجانی، 900 جزیره و 1500 گونه ماهی است.

تاریخ ثبت: (1394/01/19 )  تاریخ بروزآوری: (1394/01/19 )

این مطلب (4,542)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

تپه های مرجانی گریت بریر

گریت بریر

تپه های مرجانی گریت بریر (Great barrier reef) یکی از دیدنیهای سواحل شمال شرقی استرالیاست.سلسله تپه های مرجانی بزرگ در اقیانوس آرام در مقابل سواحل کوینزلند در کشور استرالیا قرار دارند . این جاذبه توریستی بزرگترین مجموعه تپه های مرجانی دنیاست که شامل 400 گونه مرجان، 1500 گونه ماهی و بیش از 4000 گونه حلزون است. این مکان همچنین به دلیل این که محل زندگی گونه های در معرض انقراض مانند گاو دریایی و لاک پشت سبز عظیم الجثه است، مورد توجه جانورشناسان می باشد.

تپه های مرجانی

تپه های مرجانی در امتداد خط ساحلی به طول 2027 کیلومتر گسترده اند و مرز میان آبهای کم عمق ساحلی و دریای آزاد هستند. از آن جایی که مرجانها از تیره جانداران هستند ؛ بنابراین می توان گفت که این تپه ی بزرگ مرجانی عظیم ترین ساختار زنده بر روی زمین است. در میان این مرجان ها گیاهان بسیار کوچکی به نام جلبک زندگی می کنند.آنها برای رشد و همچنین تهیه ی غذای خود و مرجان به نور خورشید احتیاج دارند. به همین دلیل است که تپه های مرجانی فقط در آبهای کم عمق که نور می تواند به آنها برسد خوب رشد می کند.

Great-Barrier-Reef

لاک‌پشت‌، دلفین‌، نهنگ‌، مار دریایی‌ و ماهی دلقک از جمله حیواناتی هستند که در این اکوسیستم زندگی می‌کنند. بسیاری از مرجان‌های موجود در این منطقه که تعداد گونه‌های آن به 400 می‌رسد، سبزرنگ هستند. به همین دلیل در نگاه اول با گیاهان اشتباه گرفته می‌شوند. اما در واقع آن‌ها جانداران بسیار ریز و رنگینی هستند که در کنار میلیون‌ها جاندار دیگر بر روی یک تپه قرار گرفته‌اند و بدنشان در اسکلت‌های سختی از جنس آهک قرار دارد. در کنار این تپه‌ها، بزرگ‌ترین پارک دریایی جهان به مساحت 2000 کیلومتر ساخته شده است که وظیفه حفظ و نگهداری از مرجان ها و آبزیان را به عهده دارد.

تپه های مرجانی

تپه های مرجانی

برچسب: ; ;
اثر یا گردآوری: ;منبع:   -  لینک منابع: http://www.isna.ir/fa/news/94011804726   -   http://dir.wikipg.com/wiki

آخرین مطالب مرتبط:

1403/02/05 03:13
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: