راه دشوار طلا برای صعود

 راه دشوار طلا برای صعود

یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که سیاست های سختگیرانه پولی از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان مانع بزرگی برای افزایش چشمگیر قیمت طلا خواهد بود.

تاریخ ثبت: (1396/08/26 )  تاریخ بروزآوری: (1396/08/26 )

این مطلب (1,580)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

به گزارش انجمن خرد آورده شده از کیتکو نیوز، اقتصاددانان با دقت سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و بانک های مرکزی اروپا و ژاپن و انگلیس را زیر نظر دارند.

 

بر اساس این گزارش فدرال رزرو آمریکا طی ماه های گذشته نرخ بهره را افزایش داده و قصد دارد برنامه کاهش تراز مالی خود را نیز به زودی آغاز کند.

نظرسنجی ها نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا یک بار دیگر در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش می دهد. بانک مرکزی اروپا نیز قصد دارد به زودی برنامه خرید اوراق قرضه را کاهش دهد.

تروی گایسکی تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اسکای بریج کاپیتال در این باره تاکید کرد: با توجه به چشم انداز سیاست های پولی فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان، بعید به نظر می رسد که قیمت طلا بتواند در چنین شرایطی به یک روند صعودی باثبات دست یابد.

این در شرایطی است که بانک مرکزی انگلیس نیز نرخ بهره خود را برای نخستین بار در ده سال اخیر افزایش داده است.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی افزود: هنوز راهی طولانی در پیش داریم تا قیمت طلا به یک روند صعودی با ثبات و بدون لغزش دست پیدا کند.

وی تاکید کرد: گرچه قیمت طلا از دسامبر 2015 میلادی که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش داده ، حدود 20 درصد رشد داشته است ولی به نظر می رسد کاهش ارزش دلار آمریکا، تنش های سیاسی بین آمریکا و کره شمالی و مساله برگزیت مهمترین عوامل افزایش قیمت طلا بوده است.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: به نظر می رسد وضعیت تورم می تواند تاحد زیادی سیاست های پولی و نرخ بهره آمریکا را مشخص کند. پیش بینی من این است که نرخ تورم آمریکا به زودی به بیش از 2 تا 2.5 درصد خواهد رسید و نرخ بهره واقعی در اقتصاد این کشور نیز مثبت خواهد شد. این مساله می تواند به چالش بزرگی برای قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها تبدیل شود.

به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

برچسب: طلا; بانک مرکزی; فدرال رزرو آمریکا
اثر یا گردآوری: ;منبع: طلا نیوز   -  لینک منابع: http://www.talanews.com/fa/kkxkp   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/02/04 15:05
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: