طرح ساماندهی محوطه جهانی شوش در دست تهیه

طرح ساماندهی محوطه جهانی شوش در دست تهیه

مدیرکل امور پایگاه‌ها از تصویب تهیه طرح ساماندهی محوطه جهانی شوش ازسوی اعضای کمیته تخصصی امور پایگاه‌های جهانی خبر داد.

تاریخ ثبت: (1395/12/12 )  تاریخ بروزآوری: (1395/12/12 )

این مطلب (3,316)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

طرح ساماندهی محوطه جهانی شوش در دست تهیه

طرح ساماندهی محوطه جهانی شوش در دست تهیه

مدیرکل امور پایگاه‌ها از تصویب تهیه طرح ساماندهی محوطه جهانی شوش ازسوی اعضای کمیته تخصصی امور پایگاه‌های جهانی خبر داد.

به گزارش انجمن خرد به نقل از ایسنا، فرهاد عزیزی اظهار کرد: در این نشست که با حضور نماینده شهرداری شوش صورت گرفت، طرح ارایه شده از سوی این شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر ضرورت ساماندهی کل محوطه تاکید شد.

او با استقبال از رویکرد شهرداری شوش در ساماندهی محوطه تاریخی جهانی شوش بیان کرد، بر اساس تصمیمات گرفته شده قرار شد طرح ساماندهی برای تمامی محوطه و پیرامون آن از سوی اداره کل امور پایگاه‌ها و پایگاه جهانی شوش تهیه شود.

به گفته مدیرکل امور پایگاه‌ها، با تهیه طرح و تصویب آن، اجرای آن از سال آینده به صورت مشارکتی با شهرداری شوش آغاز خواهد شد.

وی ساماندهی بخش شمالی محوطه تاریخی شوش واقع در ورودی شهر را فاز نخست اجرایی این طرح عنوان کرد.

به گزارش انجمن خرد به نقل از ایسنا، یازدهم بهمن ماه امسال سید حکیم موسوی، سخنگوی شورای اسلامی شهر شوش در گفت‌وگویی اعلام کرد، «با همکاری سازمان میراث فرهنگی شوش و شهرداری، ۳ هکتار از اراضی حاشیه محوطه میراث فرهنگی و گردشگری به سرانه فضای سبز افزوده می‌شود.»

او در آن مصاحبه تاکید کرد، «این میزان از اراضی واقع در ورودی شهر شوش مسیر جاده ترانزیت تا میدان شبیه از اراضی حاشیه محوطه میراث فرهنگی و گردشگری است که با عقد قرارداد همکاری میان میراث فرهنگی، شهرداری و شورای شهر شوش مورد استفاده فضای سبز قرار خواهد گرفت.»

پس از این صحبت‌ها ۱۸ بهمن، محمدحسین ارسطوزاده، مدیر پایگاه میراث جهانی شوش در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح صحبت‌های مطرح شده، گفت: موضوع در شورای فنی استان و شورای راهبردی مورد بررسی قرار گرفت و به منظور حفاظت و صیانت از محوطه میراث جهانی مشروط بر رعایت حق مالکیت سازمان میراث فرهنگی و عدم ایجاد محدودیت در انجام وظایف و مطالعات سازمان و اینکه هیچ‌گونه ساخت‌وساز و مستحدثات تجاری یا دائم ایجاد نشود، در محدوده‌ای که در دهه‌های گذشته درختکاری شده بود مورد پاکسازی، ساماندهی مسیرهای دسترسی، کاشت گیاهان با ریشه‌ی کم‌عمق با شرایط خاص به گونه‌ای که هیچگونه خاک‌برداری صورت نگیرد موافقت شد.

محوطه باستانی «شوش» ۱۳ تیر ۹۴ و در سی‌ونهمین اجلاس میراث فرهنگی یونسکو به عنوان یک محوطه‌ی باستانی مورد بررسی قرار گرفت و با اکثریت آراء به عنوان هجدهمین اثر جهانی ایران در فهرست یونسکو به ثبت رسید.

برچسب: محوطه جهانی; شوش; طرح ساماندهی
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: http://www.isna.ir/news/95120906085   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/01/31 04:55
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: