مرگ خاموش درختان چیتگر در پی اختلاف شهرداری و آبفا

مرگ خاموش درختان چیتگر در پی اختلاف شهرداری و آبفا

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران می‌گوید که باید شهرداری تهران بابت قصورش در نگهداری از این درخت‌ها و عدم آب‌دهی با تانکر و به شیوه دستی پاسخ دهد، آن هم بعد از قطع چندین اصله درخت!

تاریخ ثبت: (1395/06/14 )  تاریخ بروزآوری: (1395/06/14 )

این مطلب (1,632)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

در گزارشی که در خردادماه در ایسنا منتشر شد و در آن هشدار داده شده بود که دود بدهی شهرداری تهران به شرکت‌ آب و فاضلاب به چشم درختان چیتگر رفته و این درخت‌ها در حال خشک شدن هستند؛ هر چند گویا اختلاف‌ها حل شد و بعد چند ماه خشکی، آب مجددا در لوله‌های آب چیتگر به جریان افتاد اما تاوان این اختلاف را درختانی پس دادند که در تابستان قطع شدند.

حالا رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران می‌گوید که باید شهرداری تهران بابت قصورش در نگهداری از این درخت‌ها و عدم آب‌دهی با تانکر و به شیوه دستی پاسخ دهد، آن هم بعد از قطع چندین اصله درخت!

به گزارش ایسنا به نقل از ایسنا، درخصوص قطع چندین اصله درخت در پارک چیتگر، گفت: به علت قطع لوله آب و عدم آبیاری، متاسفانه این چندین اصله درخت خشک و قطع شدند.

وی با اشاره به اختلاف مالی شهرداری با شرکت آب منطقه‌ای، گفت: آب درون لوله‌ها به دلیل این اختلاف، قطع و متاسفانه شهرداری منطقه نیز با عدم آبیاری به موقع درختان از طریق تانکر، خشک شدن این درختان را تشدید کرد.

حقانی با بیان اینکه سازمان پارک‌ها نیز با اینکه از این اتفاق ناراحت است، اما باید نظارت دقیقی بر روی نحوه آبیاری این درختان انجام می‌داد، گفت: عدم آبیاری باعث خشک شدن این درختان و نهایتا آنها قطع شدند.

این در حالی است که پیش از این مهدی قمیان، قائم مقام شهردار منطقه ۲۲، در گفت‌وگو با ایسنا در مورد وضعیت نگران کننده درختان چیتگر در پی بی‌آبی عنوان کرد که درختان چیتگر با توجه به وضعیت آب و هوا در بهترین شرایط قرار دارند!

وی با اشاره به طرح بازپیرایی درختان گفت: برخی درختان عمر خود را سپری کرده یا به دلیل ابتلا به آفات و حشرات همچون سوسک درخت خور، مریض شده‌اند و عمده درخت‌های خشک چیتگر نیز از این نوع درختان بوده‌اند.

قائم مقام شهردار منطقه ۲۲ نیز در پاسخ به اختلاف شهرداری و وزارت نیرو با اشاره به تعاملات این دو سازمان با یکدیگر برای حل مشکلات‌شان گفت: شهرداری باید حق‌آبه را پرداخت کند و ما نیز از وزارت نیرو طلب‌هایی داریم و در جلسات تعاملی این مشکلات حل و فصل شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قطع و وصل شدن آب توسط وزارت نیرو به دلیل بدهی شهرداری وجود دارد یا نه؟ گفت: قطع و وصل آب به خاطر کمبود آب است؛ چراکه در سطح کشور معضل کم آبی وجود دارد؛ اما بدهی شهرداری نیز بی‌تاثیر نبوده و با تعامل با مدیران ارشد وزارت نیرو، مشکل حل شد!

 پارک جنگلی چیتگر با ۹۵۰ هکتار زمین پردرخت از بزرگ‌ترین بوستان‌های جنگلی استان تهران است و حالا دود بدهی شهرداری این بار به چشم درختان چیتگر که ریه‌های شهر تهران هستند؛ رفت و بنظر می‌رسد باید مسئولان مدیریت شهری فکری برای پرداخت بدهی‌هایشان در آینده داشته باشند تا بازهم درختان این پارک قربانی  اختلافات نشوند!

برچسب: چیتگر; شهرداری; آبفا
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: http://isna.ir/news   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/02/01 11:00
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: