طلای جهانی رکورد جدید زد اما نقره درخشش را از طلا ربود

طلای جهانی رکورد جدید زد اما نقره درخشش را از طلا ربود

با تقاضای سرمایه گذاران برای خرید فلزات ارزشمند به عنوان دارایی امن، قیمت نقره همسو با طلا رشد و روز سه شنبه به بالاترین رکورد در بیش از شش سال اخیر صعود کرد.

تاریخ ثبت: (1399/05/01 )  تاریخ بروزآوری: (1400/04/10 )

این مطلب (782)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

قیمت طلا تحت تاثیر افت ارزش دلار و انتظارات برای اعلام تدابیر محرک مالی بیشتر، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی بیش از یک درصد جهش یافت و به بالاترین حد در حدود ۹ سال اخیر رسید.

به گزارش انجمن خرد آورده شده از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۹ درصد رشد کرد و به ۱۸۵۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۸۶۵ دلار و ۳۵ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از سپتامبر سال ۲۰۱۱ بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۸ درصد افزایش، به ۱۸۵۸ دلار و ۲۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه ۲۶ دلار و ۵۰ سنت معادل ۱.۵ درصد صعود کرد و در ۱۸۴۳ دلار و ۹۰ سنت بسته شد.

به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، شبح بسته های محرک مالی، سرمایه گذاران را به سوی داراییهای بدون بازده مانند طلا کشانده است. احتمال پایین ماندن نرخهای بهره برای مدت طولانی و ضعف ارزش دلار آمریکا هم تقاضای سرمایه گذاران برای طلا را تقویت کرده است.

سران اتحادیه اروپا روز سه شنبه با طرح نجات مالی ۷۵۰ میلیارد یورویی موافقت کردند. مقامات کاخ سفید و مقامات بلندپایه دموکرات کنگره هم در حال مذاکره در خصوص دور جدید از تدابیر محرک مالی شامل گسترش بیمه بیکاری و پول بیشتر برای مدارس هستند.

عامل دیگری که به صعود قیمت طلا کمک کرد، افت شاخص دلار بود که نزدیک به پایینترین حد خود در چهار ماه اخیر ایستاد.

افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا همچنان ادامه دارد و دونالد ترامپ، رییس جمهور این کشور هشدار داده که وضعیت شیوع ویروس احتمالا بدتر هم خواهد شد.

فعالیت کارخانه ای ژاپن در ژوییه برای پانزدهمین ماه متوالی کوچک شد که منعکس کننده تاثیر پاندمی ویروس کرونا است.

بر اساس گزارش رویترز، بانکهای مرکزی جهان برای مقابله با تبعات اقتصادی این پاندمی، تدابیر محرک مالی بی سابقه ای را به اجرا گذاشته اند که کمک کرده است قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۲۲ درصد رشد کند.

استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ در یادداشتی نوشت: طلا همچنان از بدهی دولتی و نقدینگی بانک مرکزی پشتیبانی مورد نیازش را دریافت می کند.

نظرسنجی رویترز نشان داد که بهای این فلز ارزشمند ممکن است به بالاترین رکورد خود در ۱۸ ماه آینده صعود کند زیرا بحران جاری سرمایه گذاران را تشویق می کند تا حد امکان خود را در برابر آشفتگی بازارهای مالی بیمه کنند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره پنج درصد جهش یافت و به ۲۲ دلار و ۴۰ سنت رسید که بالاترین قیمت از اکتبر سال ۲۰۱۳ بود. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۱.۲ درصد سقوط کرد و به ۲۱۳۲ دلار و ۷۳ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۸۸۰ دلار و ۶۰ سنت معامله شد.

با تقاضای سرمایه گذاران برای خرید فلزات ارزشمند به عنوان دارایی امن، قیمت نقره همسو با طلا رشد و روز سه شنبه به بالاترین رکورد در بیش از شش سال اخیر صعود کرد.

به گزارش انجمن خرد آورده شده از  ایسنا، نقره مانند طلا در شرایط بحرانی بازار یک دارایی امن به شمار می رود اما این فلز مصارف صنعتی در محصولاتی نظیر پنلهای خورشیدی و دستگاههای الکترونیکی دارد. این به معنای آن است که نقره هر دو گروه سرمایه گذارانی که نگران افزایش شیوع ویروس کرونا هستند و کسانی که به شاخصهای اقتصادی مثبت جلب شده و به احیای اقتصاد چین، تدابیر محرک مالی سران اتحادیه اروپا و تولید واکسن کووید ۱۹ خوش بین هستند را به خود جذب کرده است.

هر اونس نقره برای تحویل در سپتامبر در معاملات روز سه شنبه بازار آمریکا با یک دلار و ۳۷ سنت معادل ۶.۸ درصد افزایش، در ۲۱ دلار و ۵۵ سنت بسته شد که طبق آمار بازار داوجونز، بالاترین قیمت از مارس سال ۲۰۱۴ بود. رشد بهای نقره در ماه میلادی جاری از رشد قیمت طلا جلوتر زده است و ذخایر صندوقهای ETF که تحت پشتوانه نقره قرار دارند، برای دوازهمین هفته متوالی افزایش داشته است.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ، نقره اکنون پیشتاز است و همان مسیری را طی می کند که در دوران بحران مالی جهانی می پیمود. در آن زمان قیمت این فلز ارزشمند در بدترین مقطع بحران مالی سقوط کرد اما تا سال ۲۰۱۱ به رکورد جدید نزدیک به ۵۰ دلار صعود کرد.

اونس نقره دوشنبه هفته جاری برای نخستین بار از مرز ۲۰ دلار عبور کرد و سایر فلزات ارزشمند هم تحت تاثیر ضعف ارزش دلار، روند صعودی پیدا کرده اند. هر اونس طلا در معاملات روز سه شنبه بازار آمریکا ۲۶ دلار و ۵۰ سنت معادل ۱.۵ درصد صعود کرد و در ۱۸۴۳ دلار و ۹۰ سنت بسته شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، حتی پس از رشد چشمگیر اخیر، بسیاری از بانکها و معامله گران پیش بینی می کنند که قیمت نقره به روند صعودی ادامه می دهد زیرا سرمایه گذاران همچنان متقاضی خرید این فلز هستند. بانک سیتی گروپ هفته جاری پیش بینی کرد که قیمت هر اونس نقره در شش تا ۱۲ ماه آینده به ۲۵ دلار صعود می کند و تحت سناریوی خوش بینانه این بانک، احتمال صعود قیمت آن تا مرز ۳۰ دلار وجود دارد.

برچسب: طلا; نقره; دلار
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: https://www.isna.ir/news/99050100213   -   https://www.isna.ir/news/99050100034

 طلا
 نقره
 دلار
1403/02/06 05:34
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: