سیل زدگان سیستان و بلوچستان به یاری مردم نوعدوست نیاز دارند

سیل زدگان سیستان و بلوچستان به یاری مردم نوعدوست نیاز دارند

خسارت دیدگان ناشی از سیل، بارش باران و برف و سرما در شهرهای سیستان و بلوچستان نیازمند یاری و دست نوازش مردم نوعدوست و خیران ارزشمند کشور هستند.

تاریخ ثبت: (1398/10/22 )  تاریخ بروزآوری: (1398/10/22 )

این مطلب (2,743)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

با توجه به اینکه اکثر شهرهای سیستان و بلوچستان در حدود 48 ساعت گرفتار بارش های سنگین برف و باران شده و روستاهای زیادی در سیلاب قرار گرفتند و امکان دسترسی به مردم وجود ندارد، گرفتار شدگان در سیل نیازمند نگاه مهربان مردم خیراندیش و نیکوکار ایرانی هستند.


شماری از  مردم سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه مردم دشتیاری چابهار و زرآباد کنارک، دلگان، نیکشهر، خاش و غیره در بارش های سنگین باران و برف خسارت  دیده اند، بر ضرورت و اهمیت توجه دولت، هلال احمر و خیران به آسیب دیدگان تاکید کردند.


انور امیری از شهروندان بلوچستان گفت: با توجه به گستردگی سیل و حجم بالای خسارت های وارده به مردم هم اینک به طناب، ماشین های شاسی بلند، پتو، کنسروجات، نان، آب معدنی، شیرخشک، آب معدنی، پد بهداشتی، لباس گرم و نیز نیروی مردمی توانمند برای کمک به گرفتار شدگان در سیل نیاز است.


وی افزود: روستاهای عورکی بازار بزرگ، شکربازار مولوی بازار، حاج آدم بازار، حاج جما بازار، حاج آدم بازار در حوزه دشتیاری و نیز روستاهایی در کنارک کاملا زیر آب رفتند.


احمد رئیس نیز اظهار کرد: مردم نوعدوست و خیر ایران و منطقه سیستان و بلوچستان هر چه می توانند امکانات در اختیار دارند ببرند جنوب سیستان و بلوچستان و بویژه دشتیاری را ویژه تر ببینند زیرا همه روستاهای اطراف رودخانه باهوکلات و منطقه عورکی، للوباز، بوتی، بلوچی، و غیره زیر آب رفته اند و فقط خود مردم هستند که به همدیگر کمک می کنند لذا لازمه به قید فوریت کلیه نیروهای نظامی با امکاناتی که دارند در صحنه حاضر شوند، چون مردم با دست خالی هیچ کاری نمی توانند انجام بدهند و هم اینک به قایق، هلیکوپتر، پتو، مواد خوراکی، آب اشامیدنی و لوازم بهداشتی نیاز هست.


محمدامین میربلوچزهی نیز بیان کرد: با توجه به حجم بالای ورود آب و به زیر آب رفتن روستا ها بسیاری از مردم به بالای درختان و منازل و مدارس پناه برده و متاسفانه شماری از هم وطنان در سیلاب خروشان جان داده اند.


وی اظهار داشت: گر چه اعضای ستاد مدیریت بحران، هلال احمر، سپاه، ارتش، نیروهای مردمی و نهادهای خیری زیر مجموعه مسجد مکی زاهدان، حوزه های علمیه چابهار، ایرانشهر، سرباز و غیره پای کار هستند، اما نیاز است استان های معین نیز پای کار بیایند و دولت و هلال احمر کشور نیز به این مردم خسارت دیده توجه کنند.


عبدالرئوف رحیمی نیز گفت: نوروز امسال را در کشور با سیل شروع کردیم و فاجعه دروازه قرآن شیراز را یادمان هست و هم اکنون فاجعه ای دیگر در بلوچستان عزیز در حال رخ دادن است.


وی افزود: معلوم نیست مردم دشتیاری و زرآباد و دیگر نقاط سیل زده دیشب را در این سرمای جان سوز بدون سر پناه چگونه صبح کردند، اما هنوز هیچ رسانه ای در موردشان خبری نمی دهد.


این شهروند بیان کرد: به خدا قسم درماندگی و بی خانمانی آن هم در این شرایط سرد و یخبندان بسیار سخت است.

نمایش فیلم:

https://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/QWVGa/vt/frame

فیلم سیل بلوچستان

نمایش فیلم:

https://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/Nem6E/vt/frame

برچسب: سیل زدگان; سیستان و بلوچستان; سیل
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: https://www.isna.ir/news/98102217136   -  

 سیل زدگان
  سیستان و بلوچستان
 سیل
1403/01/30 06:44
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: