کشف بقایای یک قتل‌عام در آلاسکا

کشف بقایای یک قتل‌عام در آلاسکا

باستان‌شناسان بقایای 28 جسد را در دهکده‌ای کوچک واقع در آلاسکا کشف کردند که 350 سال پیش از این در آتش سوخت و ساکنانش قتل‌ عام شدند.

تاریخ ثبت: (1398/02/03 )  تاریخ بروزآوری: (1398/02/03 )

این مطلب (2,185)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

کشف بقایای یک قتل‌عام در آلاسکا

به گزارش انجمن خرد آورده شده از لایو ساینس، باستان‌شناسان در کنار کشف بقایای ساکنین این روستا، نزدیک به ۶۰ هزار آثار باستانی را هم که اطلاعاتی درخصوص نحوه زندگی این افراد ارائه می‌دهد، کشف کردند.

 

این آثار باستانی، بقایای نقاب‌های چوبی را هم شامل می‌شود. این نقاب که نیمی از آن چهره یک مرد و نیم دیگر آن تصویر یک شیر ماهی را نشان می‌دهد، بیانگر اعتقادات مردم این دهکده است. به گفته باستان‌شناسان، آن‌ها معتقد بودند یک فرد می‌تواند گاهی به یک حیوان و یا انسان تغییر شکل بدهد.

عروسکی که با خاک سرخ رنگ‌آمیزی شده است در میان این آثار به چشم می‌خورد. عروسک و مجسمه‌های سفالی رنگین متعددی در این محل کشف شده‌اند که برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفتند که از جمله آنها به مراسم مذهبی می‌توان اشاره کرد.

خاک منجمد، از جمله دلایل اصلی است که سبب شده بیشتر این آثار باستانی علی‌رغم گذر زمان سالم باقی بمانند. گرمایش زمین به معنای آن است که خاک منجمد آب خواهد شد و بیشتر آثار باستانی درون آن در معرض از بین رفتن قرار خواهند گرفت.

آثار باستانی بدست آمده در نزدیکی شهر مدرن «کوئین‌هاگاک» در آلاسکا

این منطقه در نزدیکی شهر مدرن «کوئین‌هاگاک» در آلاسکا قرار دارد.

 

حدود ۸۵۰ اثر کشف شده در این منطقه به شکل سه بعدی اسکن شده است و در قالب بسته‌های آموزشی برای آموزش کودکان در زمینه باستان‌شناسی مورد استفاده قرار گرفته است.

برچسب: آلاسکا; محوطه باستانی; کاوش
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: https://www.isna.ir/news/98020301336   -  

 آلاسکا
 محوطه باستانی
 کاوش
1403/02/06 19:15
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: