جزئیات حمله تروریستی اهواز و بازتاب آن در رسانه های خارجی

جزئیات حمله تروریستی اهواز و بازتاب آن در رسانه های خارجی

چند عنصر مسلح وابسته به جریان "الاحوازیه" حاضرین مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز را به گلوله بستند و در همین حال برخی از رسانه های خارجی با بازتاب این حمله تروریستی از بکار بردن واژه تروریستی به جای مسلحانه امتناع نموده اند که جای تامل دارد.

تاریخ ثبت: (1397/06/31 )  تاریخ بروزآوری: (1397/06/31 )

این مطلب (2,538)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

حمله تروریستی اهواز

به گزارش انجمن خرد آورده شده از ایسنا، در مراسم امروز رژه‌ نیروهای  مسلح در اهواز چند عنصر مسلح، حاضرین در این رژه  را به گلوله بستند. گزارش‌های اولیه از این حادثه تروریستی  حاکی از این بود که  شماری به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند.

 

در پی این حمله تروریستی سخنگوی سپاه پاسداران به خبرنگار ایسنا گفت: افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان "الاحوازیه" هستند.

 

وی با اشاره به اینکه این جریان از عربستان سعودی تغذیه می‌کند، اظهار کرد: اقدام آنها برای تحت الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح است.

وی همچنین گفت: در این مراسم از مردم هم دعوت شده بود و این عناصر مسلح هم به سمت مردم تیراندازی کردند و هم به سمت نیروهای مسلح حاضر در رژه.

سردار شریف  گفت: چنین اقداماتی پیش از این هم مسبوق به سابقه است و این جریان به سمت کاروان‌های راهیان نور در سال‌های گذشته تیراندازی کرده است.

جزئیات حمله تروریستی اهواز

طبق مشاهده خبرنگار ایسنا، این حمله  هنگام برگزاری رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در منطقه لشکر 92 زرهی اهواز صورت گرفت.

 گزارش اولیه خبرنگار ایسنا حاضر در محل حادثه حاکی از این بود که تیراندازی از پشت جایگاه مخصوص مسئولان انجام شده و حاضران برای احتیاط روی زمین خوابیدند، مهاجمان نیز لباس نظامی به تن داشتند.

 

حسین زاده معاون سیاسی استاندار خوزستان پیش از ظهر امروز (شنبه)به ایسنا گفت: تعداد کشته ها در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز به 11 نفر رسید و احتمال افزایش آن وجود دارد.

وی اظهار کرد:  همچنین تعداد مجروحین در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز  به بیش از  30 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: مجروحان حادثه تروریستی در اهواز به بیمارستان نزدیک به این حمله تروریستی همچون بیمارستان آپادانا، آیت الله کرمی و گلستان منتقل شده‌اند و تیم های پزشکی در آماده باش کامل بسر می برند و به وضعیت مجروحین رسیدگی می کنند.

وی پیش از این خبر داده بود که تروریست ها 4 نفر بوده اند که با اقدام به موقع نیروهای مسلح 2 نفر کشته و 2 نفر دستگیر شده‌اند.

جزئیات حمله تروریستی اهواز

طبق گزارش انجمن خرد آورده شده از ایسنا، آیت‌الله جزایری نماینده مردم خوزستان در خبرگان، آیت‌الله حیدری  نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، غلام رضا شریعتی استاندار خوزستان و جمال عالمی نیسی  فرماندار اهواز از جمله مسوولان حاضر در این مراسم بودند که اکنون در سلامت کامل هستند.

 

ساعتی پس از حمله تروریستی در محل رژه نیروهای مسلح  به مناسبت هفته دفاع مقدس در اهواز، آرامش نسبی برقرار شد اما آمبولانس‌ها و ماشین‌های انتظامی در حال تردد به منطقه لشکر 92 زرهی اهواز که صبح امروز مورد حمله تروریستی قرار گرفت، بودند.

 

علی نجفی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز با محکوم کردن حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح گفت که این کمیسیون در جلسه فردا (یکشنبه) با حضور دستگاه‌های ذیربط به بررسی این موضوع می‌پردازد.

وی  اظهار کرد: این‌که حمله تروریستی همزمان با رژه نیروهای مسلح و سالگرد هفته دفاع مقدس انجام شده نشانگر تلاش مذبوحانه‌ای برای به چالش کشیدن اقتدار نیروهای مسلح است که البته توان و آمادگی نیروهای مسلح، همبستگی مردم و حضور آنها قطعا این اقدامات را خنثی خواهد کرد.

در پی حادثه تروریستی اهواز، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حمله تروریستی در اهواز گفت: دشمنان ایران و انقلاب در عراق و سوریه این افراد ضربه‌های زیادی خورده‌اند به همین دلیل به دنبال انتقام گیری بودند.

آیت‌الله محسن حیدری ، اظهار کرد: دشمنان ایران و انقلاب به خصوص نوچه‌های آن‌ها در داخل کشور به دنبال ضربه زدن و انتقام هستند چراکه در عراق و سوریه این افراد ضربه‌های زیادی خورده‌اند.

وی افزود: مشخص بود که حمله این افراد به قصد انتقام‌گیری انجام شده است. این افراد با لباس مبدل بین مردم نفوذ کرده بودند و به طرف جایگاه تیراندازی کردند و تعدادی کشته و شهید شدند. البته مسئولان و علما حاضر در این مراسم در سلامت هستند.

 بازتاب حمله تروریستی اهواز در رسانه های خارجی

به گزارش انجمن خرد آورده شده از «شیعه نیوز»، حادثه تروریستی تیراندازی امروز(شنبه)در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز در رسانه های بین المللی بازتاب داشت.

 بخش انگلیسی تارنمای شبکه قطری الجزیره به نقل ازتلویزیون ایران نوشت: مردان مسلح به رژه نظامی در شهر اهواز ایران حمله کردند. الجزیره همچنین به نقل از مصاحبه تلویزیون با خبرنگاران در اهواز خبر داد که پس از آنکه افراد مسلح از پشت جایگاه به رژه تیراندازی کردند، چندین نفر کشته و مجروح شدند.

 

خبرگزاری انگلیسی رویترز نیز در خبری فوری از این حادثه، افراد تیرانداز را ناشناس خواند و خبرگزاری فرانسه در توییتی تعداد مجروحان را به نقل از ایرنا را20 نفر اعلام کرد.
بخش انگلیسی تارنمای بنگاه سخن پراکنی انگلیس (بی بی سی) بدون اینکه حمله را تروریستی بنامد نیز خبر داد که افراد مسلح از پارکی در حوالی محل رژه تیراندازی کرده و یونیفورم نظامی بر تن داشتند. به نوشته بی بی سی، تصاویر پس از این واقعه نشان می دهد که سربازان مجروح به محلی امن منتقل می شوند.

بازتاب حمله تروریستی اهواز رسانه های خارجی

تارنمای بخش انگلیسی تلویزیون روسی راشا تودی نیز این تیراندازی را همزمان با گرامیداشت سالروز آغاز جنگ ایران وعراق عنوان کرد. این رسانه به نقل از منابع ایرانی نوشت که تیزاندازی دقایقی پس از آغاز رژه لشکر 92 زرهی ارتش ایران رخ داد و حدود 10 دقیقه طول کشید.
به گزارش ایرنا، افراد ناشناس روز شنبه حین اجرای رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به سمت جایگاه مسوولان و مردم حاضر در صحنه کردند.

 

تا لحظه مخابره این خبر منابع خبری از زخمی شدن تعدادی از شهروندان خبر داده اند.
در این حمله تروریستی دست کم 20 نفر زخمی که به مراکز درمانی (بیمارستان آپادانا) منتقل شده اند .

 

هیچ یک از مسوولان حاضر در این مراسم آسیب ندیده اند ولی گزارش ها از تلفات جانی حکایت دارد که هنوز تعداد دقیق آن مشخص نیست.
به گفته منابع خبری چهار یا پنج نفر از عاملان این حمله تروریستی کشته شده اند .


 

لحظه ابتدایی حمله تروریستی در اهواز

اولین تصاویر از حمله تروریستی در اهواز

تصاویر ضبط شده با تلفن همراه از لحظه حمله تروریستی در اهواز را ببینید.

برچسب: داعش; اهواز; تروریسم
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: https://www.isna.ir/news/97063114871   -   http://www.shia-news.com/fa/news/170352

 داعش
 اهواز
 تروریسم
1403/01/31 18:13
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: