واکنش تیتانیومی مسکو به تحریم ها، گریبان بوئینگ را خواهد گرفت

واکنش تیتانیومی مسکو به تحریم ها، گریبان بوئینگ را خواهد گرفت

مقامات دولت روسیه اعلام کردند ،پیشنهاد قانون‌گذاران این کشور در تصویب قوانین متقابل در پاسخ به تحریم‌های جدید ایالات متحده را هنوز به طور کامل بررسی نکرده اما قصد آنان برای پاسخ و تلافی این تحریم‌ها را در نظر خواهد گرفت.

تاریخ ثبت: (1397/01/25 )  تاریخ بروزآوری: (1397/01/25 )

این مطلب (1,919)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

معادن روسیه

کشور روسیه به دلیل داشتن منابع معدنی  چشم گیر همواره از تولید کنندگان و صادر کنندگان این محصولات به تمام بازارهای جهان بوده و به همین دلیل هر نوع چالشی در روند تولید روسیه می تواند به بهم خوردن روند تامین نیازهای جهانی منجر شود.

 

همچنین وابستگی صنایع و اقتصاد های جهان به محصولات معدنی روسیه باعث شده در طول تاریخ بارها طرف های درگیر با روسیه و همچنین خود مسکو از این اهرم برای تحت فشار قرار دادن یک دیگر استفاده کنند که از موارد نزدیک ،درگیری تجاری مسکو با کیف بر سر صادرات گاز و همچنین  تحریم طیف گسترد‌ه‌ای از واردات محصولات غذایی از کشورهای غربی توسط مسکو در سال 2014  میلادی به تلافی تحریم‌ها در مورد مناقشه اوکراین اشاره کرد.

 

از طرفی تحریم ها با افزایش تنش های سیاسی و اقتصادی از قیمت مکان های امن سرمایه حمایت می کند به طوری که تحریم های جدید بر ضد مسکو باعث افزایش قیمت پالادیوم شده که دلیل آن تحریم روسیه به عنوان بزرگترین تولید کننده این محصول است.

 

به طور کلی هر نوع تنش سیاسی و یا اقتصادی باعث افزایش ریسک های سرمایه گذاری می شود که این موضوع به افزایش تقاضا و قیمت برای مکان های امن سرمایه گذاری از جمله طلا کمک خواهد کرد و از طرفی در مورد محصولات معدنی استراتژیک از جمله طلا و تیتانیوم منبع تولید کننده ( در اینجا روسیه ) می تواند با محدود کردن عرضه به بازار و یا حداقل به بخشی از بازار مورد مصرف از جمله شرکت های هواپیما سازی با افزایش هزینه ریسک سرمایه گذاری برای تولید و نوسان قیمت های این مواد اولیه مهم باعث فشار اقتصادی و مالی به شرکت ها و صنایع مصرف کننده این محصولات می شود.

نمایندگان روسیه، جمعه اعلام کردند که در واکنش به تحریم‌های آمریکا، با تصویب قانونی روابط اقتصادی با این کشور را محدود و صادرات و واردات برخی محصولات را ممنوع خواهند کرد. پیش نویس قانون تدوین شده توسط این نمایندگان هفته آینده در مجلس دومای روسیه بررسی خواهد شد. این قانون محدودیت‌هایی برای واردات نرم‌افزار، محصولات کشاورز، دارو، تنباکو و الکل در نظر خواهد گرفت.

همچنین ممکن است که این محدودیت‌ فعالیت‌های انرژی هسته‌ای، موتورهای موشک و صنایع ساخت هواپیما را نیز شامل شود که ممنوعیت صادرات تیتانیوم به شرکت هواپیما سازی بوئینگ یکی از این قوانین خواهد بود.

از سوی دیگر خبرگزاری بین‌المللی روسیه (ریانووستی) در گزارشی از احتمال توقف تامین تیتانیوم از سوی روسیه برای بوئینگ، شرکت چند ملیتی فعال در حوزه ساخت هواپیما و صنایع دفاع آمریکا خبر داد.

سناتور سرگئی ریابوخین در گفتگو با راشا تودی گفته است: «تیتانیوم در میان فلزات کمیابی که روسیه به آمریکا صادر می‌کند برای چرخه فناوری تولید بوئینگ ضروری است.» وی افزود که این کشور همچنین می‌تواند صادرات مواد اولیه تولید موتورهای RD-180 مورد استفاده ناسا و پنتاگون را نیز ممنوع کند.

کمپانی روسی  وی‌اس‌ام‌پی‌او-آویسما ، شرکت استخراج معادن و فلزات و همچنین بزرگترین تولید کننده تیتانیوم در جهان است. این شرکت در واکنش به احتمال این تحریم‌ها با ابراز نگرانی از این موضوع گفته است که توقف صادرات تیتانیوم به کمپانی بوئینگ، این شرکت را تضعیف و از عرصه رقابت بازار‌های نوظهور حذف خواهد کرد.

در پی اعلام تحریم‌های جدید ایالات متحده، کرملین قول داده بود که به این حرکت «پاسخی شدید» خواهد داد.

دولت روسیه و کاخ کرملین، قانون شدن این پیشنهاد را هنوز تايید نکرده‌اند. استفاده از مجلس برای ارسال پیام به قدرت‌های خارجی در سیاست روسیه بی‌سابقه نیست اما لزوما به اقدام خاصی منجر نمی‌شود.

بر اساس اطلاعات رسمی گمرک روسیه، این کشور تنها در سال گذشته میلادی به ارزش ۱۲/۵ میلیارد دلار محصول از ایالات متحده وارد کرده است.

مورد جدیدی که به طور قطع تاثیر زیادی بر بازارها خواهد گذاشت حمله موشکی آمریکا و متحدانش از جمله فرانسه و انگلیس به سوریه علیرغم هشدار شدید روسیه در مورد پیامدهای آن بود. به نظر می رسد روند تقابل طرف های درگیر با افزایش تنش ،سرعت بیشتری بگیرد که این موضوع می تواند از قیمت طلا به عنوان مکان امن سرمایه گذرای حمایت کند.

موسسه سرمایه گذاری مک کواری پیش بین کرده است که قیمت طلا تا سال 2020 میلادی با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد که علت اصلی این مساله رشد فشارهای تورمی و کاهش ارزش دلار به واسطه افزایش کسری بودجه آمریکا خواهد بود.

موسسه مک کواری پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به 1356 دلار خواهد رسید و این رقم سال آینده به 1375 دلار می رسد. میانگین قیمت هر اونس طلا سال 2020 میلادی نیز به 1400 دلار افزایش خواهد یافت.

برچسب: آمریکا; روسیه; بوئینگ
اثر یا گردآوری: ;منبع: طلانیوز   -  لینک منابع: http://www.talanews.com/fa/k3wy3   -  

 آمریکا
 روسیه
 بوئینگ
1403/01/30 09:23
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: