نهاوند شهر سراب‌ها ( 1- سراب ملوسان)

نهاوند شهر سراب‌ها ( 1- سراب ملوسان)

سراب ملوسان در ۱۷ کیلومتری شمال شهرستان نهاوند واقع گردیده‌است. زمینهای اطراف این سراب، سرسبز و خرم و بیشتر روستاهای اطراف آن کوهستانی است و بهمین علت از قدیم، بهترین منطقه پرورش بز کوهی و انواع شکارهای مختلف بوده‌است.

تاریخ ثبت: (1396/01/19 )  تاریخ بروزآوری: (1396/01/19 )

این مطلب (4,834,120)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

سراب ملوسان نهاوند

روستای ملوسان به علت داشتن کوههای پهناور و مرتفع و دشتهای وسیع که دارای پوشش گیاهی مختلف ومناسب هستند . چه در زمستان و چه در تابستان تنها مناظر دیدنی منطقه ملوسان را در تصویرهای ثبت شده از کوه‌های آلپ سوییس می‌توان پیدا کرد.

سراب ملوسان نهاوند

محل زندگی گونه‌های مختلف جانوری وگیاهی میباشد.قوچ ومیش یکی از مهمترین جانوران ساکن این روستا هستند.

همین امر باعث شده تا مسئولین دست به کارشوند و یک پاسگاه محیط بانی که وظیفه‌ی آن محافظت منطقه‌ی ممنوعه میباشد احداث کنند.

این پاسگاه درسال 1373 تاسیس شده است.قوچ ومیشهای کوه جلوه‌ی زیبایی به طبیعت روستا داده اند.

منطقه ملوسان دارای چشمه‌های جوشان میباشد، که از دل کوه بیرون آمده و آب مورد نیاز کشاورزان را فراهم میسازد.این سراب هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب میکند.همچنین غارهای دوقلوی و دشت پهناور آن که به کوههای سراب ختم میشود از جاذبه‌های طبیعی و بکر منطقه هستنند.

البته ازلاله‌های واژگون نباید گذشت چراکه در اوایل اردیبهشت چهره‌ی بسیار زیبایی به کوه میبخشند.

زمینهای اطراف این سراب، سرسبز و خرم و بیشتر روستاهای اطراف آن کوهستانی است و بهمین علت از قدیم، بهترین منطقه پرورش بز کوهی و انواع شکارهای مختلف بوده‌است.

سراب ملوسان درتابستان محل شنای نه تنها اهالی روستا بلکه روستاهای همجوار نیز میباشد.

از خوش طعمترین میوه‌های کوهی روستای ملوسان میتوان زالزالک را نام برد که با طعم ملس خودش طرفداران ...مشاهده کامل متن زیادی برای خود جمع کرده است.

سراب ملوسان

 

مسیر دسترسی:

مسیر اول از سمت جاده نهاوند به کنگاور بعد از طی حدود 20 کیلومتر وارد جاده سمت راست شده و بعد از طی 12 کیلومتر به روستای ملوسان رسیده که روستا رو باید رد کنید سپس در کنار یک چاه آب وارد یک جاده خاکی در سمت راست شده و بعد از طی حدود 2 کیلومتر باید ماشین رو پارک کرده و از زیبایی‌های سراب لذت ببرید .

مسیر دوم از سمت جاده جوکار به تویسرکان می‌باشد که بعد از طی 15 کیلومتر از جوکار وارد روستای خیر آباد در سمت چپ شده و سپس مسیر را تا روستاهای سید شهاب ، حمیل آباد ، بابا کمال ادامه داده تا به سراب ملوسان برسید . (مسیر دوم برای همشهریهای همدانی نزدیکتر می‌باشد . )

در ضمن کوهنوردان عزیز می‌توانند به قله ملوسان در کنار سراب به ارتفاع 2850 صعود کنند که سوزنی‌های فراوانی جهت کار فنی را داراست.

 


 

سراب ملوسان نهاوند

 


سراب ملوسان نهاوند

سراب ملوسان نهاوند

 سراب ملوسان نهاوند

 

 

 سراب ملوسان نهاوند


 

برچسب: نهاوند; سراب; ملوسان
اثر یا گردآوری: ;منبع: تیشینه   -  لینک منابع: http://mountainking.blogfa.com/post-189.aspx   -   http://vivapersia.persianblog.ir/post/88/

 نهاوند
 سراب
 ملوسان
1403/01/30 22:07
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: