شرایط بهترین بیمه آتش سوزی چیست، مزایا و نحوه خرید اینترنتی

شرایط بهترین بیمه آتش سوزی چیست، مزایا و نحوه خرید اینترنتی

آتش سوزی در کنار سیل، زلزله، صاعقه و… یکی از حوادث طبیعی است که می‌تواند محصول یک عمر تلاش و دست‌آورد افراد را در یک چشم بهم‌زدن نابود کند و از بین ببرد.

تاریخ ثبت: (1397/11/28 )  تاریخ بروزآوری: (1397/11/28 )

این مطلب (2,745)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

بیمه آتش سوزی چیست؟

به گزارش انجمن خرد آورده شده از  ایسنا، بنابر اعلام بیمه ازکی، هرساله تعداد آتش‌سوزی‌هایی که خبر آن را از گوشه و کنار شهر می‌شنویم، افزایش می‌یابد به طوری که طبق اعلام عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، از سال ۸۴ تا ۹۴ تعداد آتش سوزی‌های شهر تهران از ۸ هزار فقره به ۲۲ هزار و ۵۹۰ فقره افزایش یافته است.

درست است که آتش‌سوزی یکی از حوادث اجتناب‌ناپذیر می‌باشد، اما راه‌های بسیاری، هم برای جلوگیری و رخ‌ندادن آن با رعایت جنبه‌های ایمنی و هم بعد از رخ‌دادن آتش سوزی با خرید بیمه آتش‌سوزی و جبران خسارت‌های ناشی از آن، مهیا می‌باشد.

بیمه آتش سوزی می‌تواند پشتوانه محکمی برای افراد زیان‌دیده جهت جبران خسارت‌های به وجود آمده و باز گرداندن آرامش به آن‌ها باشد.

 

بیمه آتش سوزی چیست؟

بیمه آتش سوزی یکی از پوشش‌های بیمه اموال می‌باشد که زیان‌های ناشی از تمامی خسارات مالی را که در اثر آتش سوزی به کلیه اموالی که متعلق به بیمه‌گذار و یا در تصرف وی باشد، جبران می‌نماید.

به این نکته باید توجه داشت که بیمه آتش سوزی تنها خسارت‌های مالی را جبران می‌کند و تعهدی در برابر خسارت‌های جانی ندارد.

این بیمه با دریافت حق‌بیمه‌ای بسیار ناچیز می‌تواند تمامی خسارت‌ها را جبران نماید. همچنین نگرانی‌های شخص بیمه‌گذار را در برابر تهدید حادثه آتش سوزی به حداقل برساند.

در این بیمه‌نامه خسارت‌های مستقیم ناشی از خطراتی ازجمله آتش، انفجار و صاعقه، تمامی خسارت‌هایی که به منظور جلوگیری از توسعه‌ی خسارت به موضوع بیمه‌شده رخ می‌دهد، هزینه ناشی از نقل مکان ضروری موردبیمه به منظور نجات آن از خطرات بیمه‌شده و خسارت‌هایی که به اثاثیه منزل و سایر اموال متعلق به اعضای خانواده بیمه‌گذار یا کارگرانی که در منزل وی به سر می‌برند، مشروط بر اینکه بهای آنها در سرمایه بیمه منظور شده و در محل مورد بیمه مستقر باشند، را جبران می‌کند.

 

مزایای بیمه آتش سوزی

در مزایای بیمه آتش سوزی باید گفت که این بیمه‌نامه علاوه بر ۳ خطر اصلی آتش، صاعقه و انفجار خطرات ثانویه مانند زلزله و آتشفشان، شکست شیشه، سرقت با شکست حرز (خسارت ناشی از فقدان یا خرابی اموال بیمه‌شده در نتیجه دزدی)، ترکیدن لوله آب، ضایعات ناشی از برف و باران، مسئولیت خسارت ناشی از آتش سوزی و انفجار در قبال همسایگان، سیل و طغیان آب دریاها و رودخانه‌ها، طوفان و گردباد و تندباد، سقوط هواپیما و هلیکوپتر یا قطعات آنها (در این حالت فاصله مورد بیمه از فرودگاه در نظر گرفته می‌شود)، ریزش سقف ناشی از سنگینی برف و… را نیز پوشش می‌دهد.

این پوشش‌های اضافی (علاوه بر سه پوشش آتش، صاعقه و انفجار) به صورت جداگانه توسط شخص بیمه‌گذار خریداری می‌شوند و به بیمه‌نامه آتش‌سوزی اضافه می‌گردند و خریداری هر یک از این پوشش‌ها قطعاً بر قیمت حق‌بیمه نهایی مؤثر خواهد بود.

خرید اینترنتی بیمه آتش‌سوزی

خطرات مستثنی در بیمه آتش سوزی

طبق ماده ۳۱ آئین‌نامه استثنائات بیمه آتش‌سوزی، خسارت‌های ناشی از خطراتی مانند:

جنگ، جنگ داخلی، آشوب، اعتصاب، قیام، انقلاب، کودتا، اغتشاشات داخلی و یا اقدامات احتیاطی مقامات نظامی و انتظامی.

زمین لرزه، آتشفشان، ریزش زمین، سیل، طغیان رودخانه، حریق و بلایای طبیعی.

انفجار مواد منفجره مانند دینامیت، تی. ان. تی و باروت.

 

فعل و انفعالات هسته‌ای.

خسارت‌های وارد شده به موتورها و ماشین‌های برقی که در نتیجه اتصالات و اثرات ناشی از جریان برق، پاره شدن‌هادی، جرقه زدن، امواج برقی ناشی از این اتفاقات، بار زیاد و یا عدم کفایت عایق بندی به هر دلیل صورت بگیرد، مورد پوشش بیمه‌نامه آتش سوزی نمی‌باشد.

خسارت‌های وارد شده به ظروف تحت فشار صنعتی ناشی از انفجار این ظروف مورد پوشش این بیمه‌نامه نمی‌باشد. اما خسارتی که در اثر این انفجارها در سایر قسمت‌های موردبیمه رخ دهد تحت پوشش خواهد بود.

خسارت وارد شده به مورد بیمه در محدوده آتش کنترل شده تحت پوشش این بیمه‌نامه آتش‌سوزی نخواهد بود.

استثنائات بیمه‌نامه آتش سوزی می‌باشند مگر اینکه صراحتاً خلاف آن در بیمه‌نامه بیان شود.

کدام ملک‌ها می‌توانند تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار بگیرند؟

به طور کلی اماکنی که می‌توانند تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی قرار بگیرند، بر اساس نوع بیمه‌نامه آتش‌سوزی به سه دسته واحدهای مسکونی، مراکز صنعتی و مراکز غیرصنعتی تقسیم می‌شوند.

ساختمان و اثاثیه تمام واحدهای مسکونی که از آن‌ها به عنوان محلی برای سکونت استفاده می‌شود.

ساختمان تأسیسات ماشین‌آلات، مواداولیه موجود و محتویات مراکز صنعتی شامل تمامی کارخانجات صنایع غذایی، آشامیدنی، دخانیات، نساجی، پوشاک، چرم، چوب، کاغذ، مقوا، چاپ و صحافی، شیمیایی، محصولات کانی غیرفلزی، فلزات اساسی و صنایع متفرقه

و مراکز غیرصنعتی (تمام مراکزی که در آن فعالیت صنعتی صورت نمی‌گیرد)، مانند ساختمان‌های تجاری، اداری، رفاهی، آموزشی، خدماتی و انبارها می‌توانند تحت تمامی پوشش‌های اصلی و اضافی بیمه آتش‌سوزی قرار بگیرند.

 

نحوه محاسبه حق بیمه آتش سوزی

عوامل بسیاری بر میزان حق‌بیمه آتش سوزی مؤثر هستند.

اولین معیار مهم در تعیین میزان حق‌بیمه، سرمایه مورد بیمه می‌باشد، هرچه سرمایه مورد بیمه بیشتر باشد، میزان حق‌بیمه افزایش خواهد یافت اما عواملی مانند انواع تخفیفات ارائه‌شده توسط شرکت‌های بیمه می‌تواند بر کاهش حق‌بیمه تعیین‌شده بسیار مؤثر باشد.

موارد زیر تخفیفاتی هستند که به بیمه آتش‌سوزی تعلق می‌گیرند و هر کدام از شرکت‌های بیمه، بعضی از این موارد و یا همه‌ی آن‌ها را ارائه می‌دهند.

دارندگان بیمه عمر:

دارندگان بیمه عمر در شرکت‌های مختلف بیمه از جمله پارسیان، پاسارگاد و… می‌توانند با خرید بیمه آتش‌سوزی از همان شرکت بیمه تخفیف مناسبی دریافت کنند.

تخفیف حساب بلندمدت:

برای بیمه‌گذارانی که دارای حساب بلندمدت بانکی هستند در برخی از شرکت‌های بیمه تخفیف‌هایی در نظر گرفته می‌شود.

تخفیفات مناسبتی:

اکثر شرکت‌های بیمه در مناسبات مختلف مانند دهه فجر برای افرادی که قصد خرید بیمه آتش‌سوزی را دارند، تخفیف مناسبی ارائه می‌دهند.

خرید بیمه آتش‌سوزی به صورت گروهی:

برخی از شرکت‌های بیمه به افرادی که به صورت گروهی بیمه آتش سوزی تهیه می‌کنند مانند افرادی که عضو نظام پزشکی هستند، تخفیف‌هایی ارائه می‌دهند.

 

بهترین بیمه آتش‌سوزی

عوامل بسیاری برای معرفی یک بیمه آتش‌سوزی به عنوان بهترین بیمه آتش‌سوزی وجود دارد.

گروهی از افراد یک بیمه آتش‌سوزی با حداقل میزان حق‌بیمه و طبیعتاً حداقل پوشش‌ها را بهترین بیمه آتش‌سوزی می‌دانند.

اما بهترین بیمه آتش‌سوزی بر اساس نظر کارشناسان بیمه‌ای طبق معیارهای زیر می‌باشد:

سطح توانگری مالی شرکت‌های بیمه یکی از معیارهای مهم برای کسب رضایت مشتریان در پرداخت خسارت می‌باشد که همین موضوع می‌تواند تأثیر بسیاری بر انتخاب بیمه آتش‌سوزی یک شرکت بیمه به عنوان بهترین بیمه آتش سوزی توسط بیمه‌گذاران باشد.

از دیگر معیارهای بهترین بیمه آتش‌سوزی، انتخاب پوشش‌های مناسب می‌باشد که بیمه‌گذار می‌تواند با دریافت مشاوره توسط کارشناسان بیمه‌ای آن‌ها را انتخاب نماید.

باید به این نکته توجه داشت که ارزان‌ترین بیمه آتش‌سوزی با توجه به کیفیتی که ارائه می‌دهد لزوماً بهترین بیمه آتش‌سوزی نمی‌تواند باشد و کاملاً به شرایط ملک بیمه‌گذار بستگی دارد.

 

استعلام بیمه آتش سوزی

در گذشته افراد برای خرید بهترین بیمه آتش‌سوزی با بهترین قیمت، مجبور به صرف وقت بسیار زیاد برای مراجعه به نمایندگی‌های بیمه و استعلام قیمت از هرکدام از این نمایندگی‌ها بودند. اما امروزه با پیشرفت علم و فناوری امکان استعلام قیمت بیمه آتش سوزی با وارد کردن اطلاعات ملک مورد بیمه به صورت آنلاین فراهم شده و این افراد با مراجعه به سایت‌های ارائه‌دهنده استعلام آنلاین می‌توانند به راحتی از قیمت ملک مورد بیمه خود آگاهی پیدا کنند.

 

خرید اینترنتی بیمه آتش‌سوزی

بیمه آتش‌سوزی یکی از بیمه‌هایی است که خرید آن مخصوصاً در کلان شهرهایی از جمله تهران بسیار توصیه می‌شود. با مراجعه به alborz3888.ir/FireInsurence.aspx نرخ حق‌بیمه آتش‌سوزی شرکت‌ بیمه البرز، مشاهده کنید و سپس خریداری نمائید.

همچنین با نمایندگی بیمه البرز کد ۳۸۸۸ - نمایندگی ساغری جهت دریافت مشاوره رایگان تماس گرفته و  از راهنمایی‌های ایشان استفاده نمایید. (اطلاعات تماس در آدرس اینترنتی فوق قابل مشاهده است.)

برچسب: بیمه آتش سوزی; بیمه; زلزله
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: https://www.isna.ir/news/97112814702   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/02/06 11:26
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: