سیا: بن سلمان ۱۱ پیام برای ناظر قتل خاشقجی ارسال کرده بود.

سیا: بن سلمان ۱۱ پیام برای ناظر قتل خاشقجی ارسال کرده بود.

سازمان سیا فاش کرد که ولیعهد عربستان ۱۱ پیام برای مشاور خود که بر قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی نظارت داشته، ارسال کرده است.

تاریخ ثبت: (1397/09/10 )  تاریخ بروزآوری: (1397/09/10 )

این مطلب (1,585)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

به گزارش انجمن خرد آورده شده از روزنامه وال استریت ژورنال پس از بررسی ارزیابی‌های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره عملیات قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول بر عدم وجود یک گزارش مستقیم مبنی بر صدور دستور قتل توسط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و در عین حال اطمینان تقریبا بالای از دخالت وی در ماجرای قتل این روزنامه‌نگار، تأکید کرد.

 

وال استریت ژورنال نوشت: گزارش سیا نشان می‌دهد که سعود القحطانی، مشاور محمد بن سلمان فردی بوده که بر تیم قتل جمال خاشقجی نظارت داشته و بن سلمان برای وی ۱۱ پیام ارسال کرده است و قحطانی با رئیس تیم قتل در استانبول در تماس مستقیم بوده است.

این روزنامه در ادامه به نقل از سیا آورده است: «محمد بن سلمان اوت ۲۰۱۷ به نزدیکان خود گفته بود که اگر تلاش آنها برای متقاعد کردن جمال خاشقجی به بازگشت به عربستان ناکام بماند، ما می‌توانیم وی را اغوا کرده تا به یک مکان مورد نظر ما منتقل شود و در آنجا اقدامات لازم را انجام دهیم.»

طبق نوشته این روزنامه آمریکایی، گزارش سیا با استناد به تمرکز بن سلمان بر پرونده خاشقجی و تسلط کامل بر اعضای تیم ارسال شده به استانبول برای قتل این روزنامه‌نگار، از دخالت احتمالی ولیعهد عربستان در قتل صحبت می‌کند. بن سلمان همچنین به برخی از این افراد اختیار مقابله خشونت‌آمیز با مخالفان دیگر را نیز داده است.

وال استریت ژورنال می‌گوید در گزارش سیا آمده است: «معتقدیم که اقدام این تیم بدون اجازه بن سلمان تقریبا غیر ممکن است».

برچسب: بن سلمان; خاشقجی; سیا
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: https://www.isna.ir/news/97091004409   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/02/01 02:46
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: