گردشگری در آشیانه عقاب

گردشگری در آشیانه عقاب

«آشیانه عقاب» روی بالاترین نقطه کوه کول‌اشتاین به ارتفاع ۱۸۳۴ متر قرار دارد و یک مسیر 5، 6 کیلومتری شامل 5 تونل به منظور رسیدن به این اقامت‌گاه ساخته شده بود که به «آشیانه عقاب» متصل می‌شد و 120 متر از این تونل‌ها از داخل تخته سنگی گرانیتی کنده شد. برای ۱۲۴ متر پایانی، آسانسوری عمودی در زیر تونلی که در عمق ۱۲۴ متری زیر سطح آشیانه عقاب احداث شده بود، استفاده شد.

تاریخ ثبت: (1397/07/26 )  تاریخ بروزآوری: (1397/07/26 )

این مطلب (3,187)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

آشیانه عقاب

در ارتفاعات کوه‌های آلپ اقامت‌گاه مورد علاقه آدولف هیتلر با عنوان «آشیانه عقاب» قرار دارد.

به گزارش انجمن خرد آورده شده از ایسنا، این اقامت‌گاه از سوی مقامات ارشد حزب نازی برای پنجاهمین سالروز تولد هیتلر به عنوان هدیه تولد ساخته شد. هدف از ساخت این مکان فراهم کردن شرایطی برای استراحت آدولف هیتلر دور از شلوغی‌های روزمره بود.

مسئولیت ساخت «آشیانه عقاب» به عهده مارتین بورمان، رئیس دفتر خصوصی آدولف هیتلر بود. مراحل ساخت این اقامت‌‎گاه 13 ماه زمان برد و برای پنجاهمین سال‌روز تولد آدولف هیتلر آماده شد.

 

مراحل ساخت آشیانه‌ی عقاب ۱۳ ماه به طول انجامید و نهایتاً برای پنجاهمین سالگرد تولد هیتلر در سال ۱۹۳۹ میلادی آماده شد.

آشیانه عقاب  در ارتفاعات کوه کول‌اشتاین، اقامتگاه مورد علاقه هیتلر که 10 بار توانست در آنجا حضور یابد.

یکی از جاذبه‌های این اقامت‌گاه اتاق پذیرایی بزرگ با شومینه‌ای از جنس مرمر قرمز بوده که اهدایی موسولینی رهبر حزب فاشیست ایتالیا است. بیشتر مبلمان این بنا کاری از طراح بزرگ مجاری، پل لاسزلو است که بدون رضایت خود این هنرمند به «آشیانه عقاب» برده شد.  

آدولف هیتلر با وجود علاقه‌ای که به اقامت‌گاه «آشیانه عقاب» داشت، تنها در حدود۱۰ مرتبه و هر مرتبه کمتر از نیم ساعت درآن‌جا اقامت کرد. این اقامت‌گاه از حملات مخرب جنگ جهانی دوم سالم و دست نخورده باقی ماند. این روزها گردشگران فراوانی برای بازدید از این اقامت‌گاه به ارتفاعات کوه کول‌اشتاین سفر می‌کنند و اکنون تبدیل به یکی از مکان‌های توریستی پرطرفدار شده است.

برچسب: آشیانه عقاب; آدولف هیتلر; آلمان
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: https://www.isna.ir/news/97072614548   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/02/06 14:27
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: