کشف نشانه‌های کشتار دسته جمعی در 7هزار سال قبل

کشف نشانه‌های کشتار  دسته جمعی در 7هزار سال قبل

مطالعات دانشمندان در آلمان نشان می‌دهد، قتل‌عام جمعی، تاریخی بسیار طولانی تر از آنچه تصور می‌شود دارد و این اقدام وحشیانه در دوران نوسنگی هم صورت می‌گرفته است.

تاریخ ثبت: (1394/05/28 )  تاریخ بروزآوری: (1394/05/28 )

این مطلب (1,698)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

نشانه‌ای از استخوان شکسته پا در دوران نوسنگی کشف شده در آلمان

مطالعه و بررسی گروهی از دانشمندان در منطقه‌ای باستانی در اروپای مرکزی به چاپ مقاله‌ای منتج شده که در آن به انجام کشتار جمعی در 7000 سال پیش اشاره شده است.

این تحقیقات از سال 2006 در این منطقه آغاز شده و تاکنون بقایای جسد 26 نفر از اعضای یک جامعه نوسنگی که به طور دسته‌جمعی کشته شده‌اند، پیدا شده است. این افراد بین سال‌های 5207 تا 4849 پیش از میلاد در آلمان کنونی می‌زیستند و به نظر می‌رسد در اثر ضربه‌ای که با یک ابزار سنگین به سرشان وارد شده، کشته شده‌اند.

استخوان شکسته پا

نیمی از این افراد، بزرگسال و بقیه کودک بوده‌اند و نشانه‌ها حاکی از آن است که بسیاری از آن‌ها پیش از مرگ، شدیدا شکنجه شده‌ و یا استخوان‌های قسمت پایینی پاهایشان شکسته شده است.

به گزارش آرکئولوژی‌، یافتن نمونه‌های مشابه این اقدام وحشیانه در اتریش کنونی، باستان‌شناسان را به این نتیجه رسانده که کشتارجمعی امری غیرعادی در آن دوران به حساب نمی‌آمده است.

برچسب: کشتار دسته جمعی; آلمان; نوسنگی
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: http://www.isna.ir/fa/news/94052715337   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/02/06 04:15
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: