کشف سنگ صندوقچه‌ای در حفاری غیرمجاز در مراغه

کشف سنگ صندوقچه‌ای در حفاری غیرمجاز در مراغه

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از کشف سنگ صندوقچه‌ای شکل حین حفاری غیرمجاز در روستای ورجوی از توابع شهرستان مراغه خبر داد.

تاریخ ثبت: (1397/05/09 )  تاریخ بروزآوری: (1397/05/09 )

این مطلب (595)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی از کشف سنگ صندوقچه‌ای شکل حین حفاری غیرمجاز در روستای ورجوی  مراغه خبر داد

به گزارش انجمن خرد آورده شده از ایسنا، سرهنگ «محبوب ساسانی» با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت گزارش مردمی و اطلاعات واصله مبنی بر حفاری غیر مجاز در منزل مسکونی در مجاورت معبر مهر واقع در روستای ورجوی از توابع شهرستان مراغه به قصد کشف اموال تاریخی - فرهنگی پیگیری موضوع با هماهنگی فرماندهی انتظامی شهرستان مراغه، اداره آگاهی و مقام قضایی در دستور کار قرار گرفت.

 

وی افزود: پس از بررسی، تحقیقات میدانی و شناسایی محل، ضمن اشرافیت کامل به محل با تمهیدات لازم، به استناد دستور مقام قضایی و رعایت موازین شرعی و قانونی طی بازدید از منزل شخصی به همراه عوامل انتظامی، در قسمتی از حیاط حفاری در ابعاد 5. 2 * 3  مشاهده شد که در پی آن یک قطعه سنگ صندوقچه‌ای شکل دارای تزئینات کشف شده بود. (تصویر درج شده در سایت‌ها مختلف تزئینی است)

 

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که عامل دستگیر شده مالک مجاور اثر بوده است، ادامه داد: پیش از این در این خصوص به همه مالکین مجاور اثر آموزش و توضیحات لازم با یادآوری ملاحظات قانونی توسط اداره میراث فرهنگی مراغه و پایگاه حفاظتی این یگان مستقر در شهرستان ارائه شده بود، با این حال مالک مجاور اثر با بی‌اعتنایی، با اقدام غیر قانونی قصد کشف اموال تاریخی و فرهنگی را داشت که با همکاری دوستداران میراث فرهنگی از اجرای هدف خود بازماند. 

 

ساسانی با اشاره به مستندات قانونی، خاطرنشان کرد:  طبق ماده ۵۲۶ قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی - فرهنگی، ممنوع بوده و مرتکب به حبس ۶ ماه تا سه سال و ضبط اشیا مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود، از این‌رو در این راستا از هم‌استانی‌های محترم خواستاریم تا در صورت مشاهده مواردی از این قبیل به‌صورت شبانه‌روز با شماره تلفن ۳۳۳۴۳۶۵۳-۰۴۱ ستاد یگان حفاظت اداره‌کل آذربایجان‌شرقی تماس حاصل کنند.

برچسب: مراغه; حفاری غیرمجاز; صندوقچه‌
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: https://www.isna.ir/news/97050804146   -   https://tabrizebidar.ir/news/1072392

آخرین مطالب مرتبط:

1403/02/01 11:26
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: