روستای صخره ای میمند در انتظار جهانی شدن

روستای صخره ای میمند در انتظار جهانی شدن

استاندار کرمان به دعوت سازمان میراث فرهنگی کشور برای بررسی پرونده روستای صخره ای میمند در کمیته میراث جهانی حضور یافت.

تاریخ ثبت: (1394/04/12 )  تاریخ بروزآوری: (1394/04/12 )

این مطلب (1,276)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری کرمان سی و نهمین نشست کمیته میراث جهانی سازمان علمی٬ فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) به منظور بررسی آثار پیشنهادی و واجد شرایط از نقاط مختلف جهان هم اکنون در شهر بن آلمان در حال برگزاری است.

قرار است در این اجلاس پرونده های شوش و میمند از ایران مورد بررسی قرار گیرد.

هیات ایرانی به ریاست محمدحسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی کشور و علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان و احمد جلالی سفیر و نماینده دائم ایران در یونسکو و مدیر منطقه میمند به منظور دفاع از پرونده های شوش و میمند در نشست کمیته بین المللی یونسکو حضور دارند.

بنابر این گزارش در این اجلاس هیات ایرانی ضمن ارائه گزارش های ادواری حفاظتی از سایت های میراث جهانی و دفاع از پرونده های شوش و میمند به پرسش های کشورهای عضو کمیته پاسخ می دهند.

در پرونده شوش٬ تپه باستانی آن با در نظر گرفتن معیارهای چهارگانه کمیته میراث جهانی در خصوص حفظ اصالت٬ یکپارچگی٬ مدیریت و حفاظت محوطه و در پرونده میمند نیز منظر فرهنگی آن مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهند گرفت.

بر پایه این گزارش به دلیل اهمیت و تسریع در ثبت جهانی میمند استاندار کرمان بنا به دعوت سازمان میراث فرهنگی کشور شخصا در این نشست حضور دارد.

سی و نهمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو تا 17 تیر ادامه خواهد داشت.

روستای صخره ای و دستکند میمند با قدمت چند هزار ساله از نخستین سکونتگاه های بشری و از مواریث باستانی ایران است که در 38 کیلومتری شمال شرقی شهرستان شهربابک در استان کرمان با وسعت 420 کیلومتر مربع و در ارتفاع 2 هزار و 240 متر از سطح دریا واقع است.

پرونده ثبت روستای میمند در فهرست میراث جهانی یونسکو از سال ها قبل در حال پیگیری است که در صورت تحقق آن، پس از ارگ بم و باغ شاهزاده ماهان، سه اثر از استان کرمان در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار می گیرد و استان کرمان از جایگاه خاصی در کشور برخوردار خواهد شد.

پرونده کویر لوت شهداد نیز در یونسکو در مرحله بررسی است.

 

برچسب: میمند; کرمان; میراث جهانی
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایرنا   -  لینک منابع: http://www.irna.ir/fa/News/81669415/   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/01/30 09:55
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: